-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/17 - 11:42
  • 96
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مناقشات بین‌المللی از طریق گفت‌وگوی ادیان قابل حل است

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه کارکردهای تعامل رهبران ادیان را نباید تنها به مباحث دینی محدود کرد، گفت: به کمک رهبران دینی و از طریق گفت‌وگوی ادیان، قادر به حل مشکلات زیست محیطی و رفع نگرانی‌های جهانی مرتبط با خانواده نیز هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر ضیایی با تأکید به نقش حیاتی رهبران دینی در برقراری دیپلماسی فرهنگی، افزود: مهم‌ترین هدف سازمان فرهنگ و ارتباطات، به‌عنوان قرارگاه دیپلماسی فرهنگی، بهره‌گیری از ظرفیت رهبران دینی در جهان برای گسترش صلح و روابط مسالمت‌آمیز است.

وی گفت: از طریق تعامل رهبران دینی، قادر به حل مناقشات دینی و قومی خواهیم بود، از این طریق حتی می‌توان به حل مشکلات روز جهان، مانند مسائل زیست محیطی و دغدغه‌های مرتبط با جوانان و خانواده نیز کمک کرد. گسترش تعاملات میان ادیان در نهایت به حفظ و انسجام اجتماعی و محافظت از سلامت روحی جوامع نیز کمک می‌کند.

ضیایی با اشاره به آن که از طریق گفت‌وگوی ادیان جهان به سوی دست‌یابی به آینده‌ای بهتر حرکت خواهد کرد، افزود: گفت‌وگوی ادیان، بشریت را به سوی بهره‌مندی از زندگی آرام و بهتری هدایت می‌کند. آنچنان که مساجد، کلیساها، کنسیه‌ها، معابد بودایی و حتی عبادتگاه‌هایی که متعلق به ادیان بزرگ نیستند، هم مدت هاست که متوجه اثرگذاری رهبران دینی و کارکردهای فعالیت آنان شده‌اند.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها گفت: معنویت‌گرایی جزء اهداف شورای سیاست‌گذاری گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها به شمار می‌آید، مسئله‌ای که به اشکال مختلف در جلسات شورای سیاست‌گذاری مطرح و دنبال می‌شود.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved