-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/16 - 14:36
  • 100
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سینمای ایران در مرکز توجه ایتالیایی‌ها قرار گرفت

چندین فیلم سینمایی و انیمیشن در جشواره بین‌المللی فیلم چیویتا پذیرفته شد تا جایی که بخش ویژه‌ای به سینمای ایران در ایران رویداد، اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم چیویتا با نام Tour Film Fest از 2 لغایت 6 اکتبر سال 2024 در شهر بندی چیویتا وکیا در نزدیکی شهر رم برگزار شد.

فیلم‌های کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن متعددی از سوی سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد تا آنجا که مسئولین جشنواره لازم دانستند بخشی را به نام فوکوس بر ایران  به فیلم‌های دریافتی از سینماگران ایرانی اختصاص دهند.

بنا به گفته پیرو پاکیاروتّی رئیس این جشنواره  بسیاری از فیلم‌های دریافتی از ایران در این بخش به نمایش گذاشته شد.

وی در مکاتبه با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم ضمن معرفی برخی از این آثار، دعوت کرد تا با توجه به احتمال عدم حضور هنرمندان ایران، ضمن حضور، تندیس آثار ایرانی شایسته تقدیر به نمایندگی از ایشان اهدا شود.

بر این اساس، فیلم کوتاه «دختر بود» به کارگردانی امیر شاملو در بخش داستانی جشنواره شایسته تقدیر شد، دوربین فرانسوی به کارگردانی اردوان زینی سوق و تهیه کنندگی کیوان کثیریان در بخش فیلم مستند شایسته تقدیر شناخته شد، در بخش فیلم بلند مصائب محمود به کارگردانی داوود عبدالملکی نمایش داده شده و مورد تحسین قرار گرفت و انیمیشین گنجشگگ به کارگردانی الهه فلاحیان مهرجردی نیز در بخش پویانمایی جشنواره تقدیر شد.

در این آیین که در تئاتر مرکز شهر چیویتا وکیا و در شامگاه یکشنبه، 15 مهرماه برگزار شد، سیدمجید امامی، رایزن فرهنگی کشورمان تندیس چهار اثر مذکور را در بخش ویژه ایران دریافت و ضمن تحسین از توجه و علاقه هیات داوران و مدیران جشنواره، سینمای ایران و ایتالیا را حکایتگر اصالت، صلح و دوستی در طول قرن گذشته دانست.

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved