دولت سیزدهم به دنبال ایجاد موازنه در ارتباطات بینالمللی و فرهنگی است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر گروهی از هنرمندان به تاجیکستان گفت: ایجاد موازنه در ارتباطات بینالمللی و فرهنگی با دیگر کشورها به ویژه همسایگان یکی از تغییراتی است که امروز شاهد آن در سیاستهای خارجی دولت سیزدهم هستیم.
نماینده ی پیشین فرهنگی ایران در ژاپن عنوان کرد :
معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به غیر ایرانیان
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: در حوزه مخاطب شناسی و ذائقه سنجی غیرایرانیان متناسب با هر کشوری اقدامات بسیار خوبی شده است.
فیلم های ایرانی در سینماهای سوریه اکران می شود
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت که با هدف معرفی سینما و بخشی از فرهنگ ایران به جامعه سوری، فیلم های ایرانی در سینماهای سوریه اکران می شود.
رئیس مرکز گفتوگوی ادیان و فرهنگها:
تقویت همزیستی ادیان نیازمند همکاری مؤثر دولتها و نهادهای دینی است
علی اکبر ضیایی با اشاره به عوامل مؤثر در موفقیت فعالیتهای فرهنگی بینالمللی مرتبط با همزیستی ادیان و فرهنگها اظهار کرد: باید ضمن مقبولیت این فعالیتها در قالب چارچوبهای دیپلماتیک، بتوان دولتها را هم متأثر این تحولات و آثار تبعی آن کنیم و دولتها و نهادهای دینی با یکدیگر همکاری کنند.
کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
حضور ایران در نمایشگاه کتاب آذربایجان زمینهساز تقویت همگرایی دو ملت است
بهبودی با اشاره به اهمیت حضور ایران در هشتمین دوره نمایشگاه کتاب باکو گفت: در برگزاری اینگونه نمایشگاهها، باید به مشترکات و پیوندهای فرهنگی که زمینهساز همگرایی دو کشور میشود، تأکید کرد.
حجتالاسلام والمسلمین ایمانیپور:
حضور فرهنگی پررنگتری در آمریکای لاتین خواهیم داشت
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تقارب فرهنگی ایران با کشورهای آمریکای لاتین از برنامه آن سازمان در گسترش حضور ایران در این کشورها خبر داد.
کارشناس فرهنگی چین تأکید کرد:
تقویت رابطه فرهنگی برپایه اقتصاد فرهنگی از ظرفیتهای سازمان شانگهای
خانی، جمهوری اسلامی ایران را محور فرهنگی سازمان همکاریهای شانگهای ارزیابی کرد و گفت: تقویت رابطه فرهنگی کشورها برپایه اقتصاد فرهنگی میتواند یکی از ظرفیتهای بالقوه باشد.
سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم:
ذائقهشناسی و مخاطبشناسی در برنامههای تبلیغی اربعین یک ضرورت است + فیلم
حجتالاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری از مبلغان حوزه بینالملل با تبیین بایستههای تبلیغ شعائر حسینی به ویژه اربعین تأکید کرد: در این گونه برنامهها باید بر اساس فرهنگ و بوم زیستی سخن گفت که مخاطب در آنجا زندگی میکند و باید دید، این سرزمینها چه ذائقهها، چه نیازها و چه گفتوگوهایی را طلب میکند.