نقش دیپلماسی فرهنگی در تعاملات بینالمللی
مریم سهدهی، کارشناس توسعه روابط فرهنگی بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نوشت: در فضای روابط فرهنگی بینالمللی، هر کشوری تلاش میکند تصویر خود را در میان افکار عمومی دیگر جوامع، جهان مثبت و پیشبرنده نشان دهد، کامیابی و موفقیت در این مسیر در گرو استفاده صحیح از سازوکارها و ابزارهای ارتباطی در فرآیند «دیپلماسی فرهنگی» است.
روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان؛
وقت گفتوگو
دیپلماسی فرهنگی در میان انواع دیپلماسیهای نوین اعم از دیپلماسی عمومی، دیپلماسی رسانه ای و غیره، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه سهم فرهنگ در استراتژیهای سیاست گذاری به ویژه با توسعه دیپلماسی فرهنگی، که نقش مهمی در روابط بین المللی کنونی ایفا میکند، ارتقا یافته است. دیپلماسی فرهنگی ابزار بسیار مهمی برای انتقال فرهنگ و ارزشهای ملی است.
پنج نکته راهبردی در دیپلماسی فرهنگی
ایران اسلامی از داراییها و قلمروهای ایرانی، اسلامی و انقلابی گستردهای در خارج از کشور برخوردار است.
دوران متروپلها به پایان رسیده است
دیمیتری مدودف: بشریت باید بالاخره از میراث نظام استعماری خلاص شود.
درخت افتخار
در این زمانه که درخت فرهنگ انقلاب اسلامی ما، تناور و مثمر و سرسبز پر افتخار شده است، باید به درستی، با کمک نخبگان فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، از آن مراقبت کنیم.
محمد نصراوی مطرح کرد:
نقش رئیس جمهور آینده در دیپلماسی فرهنگی و برندسازی ملی
به گفته محمد نصراوی؛ رئیس جمهور آینده ایران به عنوان عالیترین مقام اجرایی کشور،می تواند نقشی محوری در تبیین و اجرای سیاستهای کلان در حوزه دیپلماسی فرهنگی و برندسازی ملی ایفا کند.
پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا میشود
در یک دوره در کنسولگری انگلیس در منطقه پلیس جنوب (که وابسته به دولت انگلیس بود) تریاک را به قیمت بسیار ارزان به مردم میفروختند و سوخته تریاک را به چند برابر قیمت از آنها میخریدند!
هادی آجیلی:
زمینههای مطلوبی برای همافزایی ایران و تونس وجود دارد
هادی آجیلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس تاکید کرد: «زمینهها و ظرفیتهای مساعد و مطلوبی در راستای همافزایی و همکاری ایران و تونس وجود دارد که باید آنها را مغتنم شمرد.»
ایرانشناسی قلب صادرات فرهنگی ایران: رویکرد فرهنگی- تمدنی
صادرات فرهنگی در فرم و محتوا دایرهای گستردهدامن از ماده و فراماده را شامل میشود. هویت، معنا و فرهنگ به صورت شی، کالا و خدمات عرضه گشته و مخاطبین را جلب و جذب میکند.