در میزگرد «دیپلماسی فرهنگی ایران در ارتباط با سازمان شانگهای»؛
«دیپلماسی فرهنگی ایران» از نگاه دانشجویان دانشگاه دولتی مسکو بررسی شد
به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، موضوع دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جنبههای گوناگون از نگاه دانشجویان دانشگاه دولتی مسکو در محل دانشکده مدیریت این دانشگاه بررسی شد.
رئیس دانشکده روابط بینالملل دانشگاه ملی اوراسیا:
پیشنیه روابط تاریخی ایران و قزاقستان باسابقه است
میراث قاسیبایف به روابط دوستانه و نزدیک میان دانشگاه ملی اوراسیا قزاقستان و رایزنی فرهنگی ایران اشاره کرد و پیشنیه روابط تاریخی دو کشور را باسابقه خواند.
اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی در جشنواره «شب کتاب» مادرید
در راستای برگزاری هجدهمین دوره جشنواره «شب کتاب» در 97 شهر و شهرداری منطقه مادرید، بیش از 500 برنامه فرهنگی مرتبط با کتاب ویژه علاقهمندان به دنیای کتاب و کتابخوانی اجرا شد.
ایران و چین روی ریل تقویت همکاری فرهنگی
در ادامه روند تقویت روابط و همکاری های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، نشست تبادل فرهنگی-گردشکری و نمایشگاه عکاسی معاصر ایران با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی ایران و چین و نماینده انجمن دوستی ایران و چین، در شهر شیان چین برگزار شد.
استراتژی تعامل سینمای ایران با جهان| جشنوارهها و سریالهای دینی؛ فرصتی برای روابط فرهنگی ایران و عربستان
ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان میتواند فرصت بسیار خوبی باشد تا روابط فرهنگی میان دو کشور در زمینههای هنری همچون سینما، سریال و موسیقی نیز افزایش یابد.
یک پژوهشگر یونانی:
بن مایه قوی فرهنگی هویتی ملت ایران سند ماندگار نام خلیج فارس است
یورگوس لیمانجاکیس در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در یونان گفت: علت اصلی ماندگاری نام خلیج فارس تا به امروز و عدم موفقیت دیگر کشورها در تغییر این نام، بن مایه قوی فرهنگی – هویتی ملت ایران است.
چرخ نمایش «ایران و شاهنامه» از صوفیه به حرکت درآمد
به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، نمایش «ایران و شاهنامه» در سالن اصلی فرهنگسرای ملی صوفیه اجرا شد.
اکران فیلمهای ایرانی در اسپانیا
دو فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» و «درخت گردو» در جشنواره فیلمهای آسیایی مادرید اکران میشود.
دانشجویان روسیه در پانزدهمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی رقابت کردند
به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، دانشجویانی از دانشگاههای این کشور در پنج آزمون دستور نگارش و انشا، درک شنیداری، ترجمه مکتوب، متنخوانی و گفتوگوی شفاهی به رقابت با یکدیگر پرداختند.