logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/27 - 07:08
  • 522
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اعطای گواهینامه پایان دوره به فارسی‌آموزان قزاقی

گواهینامه پایانی نخستین دوره آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان کتابخانه ملی قزاقستان اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزش زبان فارسی با حضور حسین آقازاده، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ کشورمان در آلماتی، خانم ایسوپاوا آژار، معاون رئیس کتابخانه ملی، استادان زبان فارسی و فارسی‌آموزان در کتابخانه ملی قزاقستان برگزار شد.

خانم آژار، معاون رئیس کتابخانه ملی با ابراز خرسندی از برگزاری زبان فارسی، خواستار تداوم و استمرار این دوره آموزشی با حمایت خانه فرهنگ ایران در آلماتی شد.

آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، گفت: ما شاهد جمع قابل‌توجهی از فارسی‌آموزان در نخستین دوره آموزش زبان فارسی در کتابخانه ملی هستیم. کتابخانه ملی به‌ عنوان یک مرکز فرهنگی ظرفیت بالایی برای تجمیع برنامه‌های فرهنگی و علمی در آلماتی دارد.

در ادامه، فارسی‌آموزان دو سطح ابتدایی و متوسطه ضمن معرفی خود، نقطه نظرات خود را درباره زبان فارسی بیان کردند و همه شرکت‌کنندگان درخواست داشتند این دوره ادامه داشته باشد.

خانم فریده، مسئول بخش ایران در کتابخانه ملی قزاقستان به معرفی ایران، ظرفیت‌های همکاری، ابعاد ادبیات زبان فارسی و برنامه‌های مشترک اجرا شده با خانه فرهنگ کشورمان پرداخت.

پس از آن به شرکت‌کنندگان دوره آموزش زبان فارسی گواهینامه پایان دوره به امضای رئیس کتابخانه ملی قزاقستان و وابسته فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در آلماتی اهدا شد.

همچنین، وابسته فرهنگی کشورمان به رئیس کتابخانه ملی، معاونان و کارکنان کتابخانه ملی قزاقستان و خانم غالیه قمبربکوا و بولاتبک باتیرخان، از استادان زبان فارسی تقدیرنامه اعطا کرد.

شایان ذکر است، شرکت‌کنندگان این دوره از مراکز علمی، تحقیقاتی و فرهنگی از جمله دانشگاه ملی فارابی، دانشگاه فرهنگ اسلامی نورمبارک، دانشگاه ملی آبای، انستیتو تاریخ، بخش‌های مختلف کتابخانه ملی قزاقستان و بخش تجاری قزاقها حضور داشتند.

پس از برگزاری این برنامه، وابسته فرهنگی ایران با معاون رئیس کتابخانه ملی قزاقستان دیدار و در خصوص تداوم دوره آموزش زبان فارسی و سایر موضوعات همکاری‌های دوجانبه مذاکره کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved