logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/06/06 - 11:49
  • 827
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اتاق ایرانشناسی در دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات لاهور راه‌اندازی می‌شود

وابسته فرهنگی کشورمان و مسئولان دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات لاهور دیدار و در خصوص راه‌اندازی اتاق ایرانشناسی در این دانشگاه، توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم انجم ضیاء، رئیس دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات لاهور در رأس هیأتی ضمن حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با جعفر روناس، وابسته فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات لاهور با فرهنگ، تمدن و ویژگی‌های ایران صورت گرفت، پیشنهاد ایجاد اتاق ایرانشناسی در دانشگاه مطرح شد که با استقبال طرفین مواجه شد.

روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور در سخنانی، با اشاره به توان علمی و پژوهشی دو کشور و مشترکات فراوان در حوزه تمدن و فرهنگ، بر ضرورت گسترش تبادلات دانشگاهی دو کشور تأکید کرد.

مسئولان این دانشگاه پاکستانی خواستار ارتباط با مسئولان دانشگاهی ایران و تهیه و امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی از جمله برگزاری سمینارها و دوره‌های تحصیلی مشترک و تبادل اساتید و دانشجو فی مابین دانشگاه مدیریت و فناوری با یک دانشگاه ایرانی شدند.

احمد سهیل نصرالله، رئیس بخش مطبوعات دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات لاهور ضمن تقاضای ارتباط مرکز انتشارات این دانشگاه با مؤسسات انتشارات علمی ایران گفت: مطالعات رسانه و ارتباطات تاکنون 35 کتاب با موضوعات مختلف به چاپ رسانده است که با استقبال فراوانی برخوردار شدند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تحقیق و پژوهش جایگاه بالایی دارد و ما می‌خواهیم با اشتراک دانشگاه‌های ایرانی، مجله تحقیقاتی و کتب منتشر کنیم.

مسئولین دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات لاهور تعدادی از کتاب چاپ مرکز انتشارات این دانشگاه را به خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران اهداء کردند.

نگاهی به فعالیت‌های دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات لاهور

دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است و مجوز و آیین‌نامه آن در سال 2013 توسط دولت پنجاب صادر شده است. این دانشگاه توسط کمیسیون آموزش عالی پاکستان در رده W4 شناخته شده که بالاترین رده دانشگاهی در کمیسیون آموزش عالی پاکستان است.

دانشگاه مطالعات رسانه و ارتباطات پروژه‌ای از مؤسسه خیریه رهبری و مدیریت (ILM) است. این مؤسسه در سال1990 توسط آموزش‌گران، متخصصان و صنعتگران برجسته با هدف افزایش اثربخشی سازمانی و فردی تأسیس شد.

این دانشگاه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌هایی مانند مدیریت، فناوری، طراحی پارچه، بانک‌داری، علوم کامپیوتر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، هوانوردی، هنرهای آزاد، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، رسانه و ارتباطات، زبان و علوم بهداشت روان و جسم ارائه می‌کند.

در حال حاضر، بیش از 30 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، در حالی که 35 هزار دانشجو تاکنون فارغ التحصیل شده‌اند. مطالعات رسانه و ارتباطات دارای بیش از 700 عضو کادر علمی است که بیش از 270 عضو دارای مدرک دکتری هستند. برنامه‌های آکادمیک این دانشگاه توسط 16 دانشکده و سه مؤسسه انجام می‌شود که مجموعاً در خدمت به تقاضای فزاینده کشور برای آموزش عالی با کیفیت هستند.

انتهای پیام/ص

 

 

 

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved