logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
لیست اخبار صفحه :13
 ترسیم نقشه ایران مقتدر در عرصه جهانی از مسیر صندوق‌های رأی

ترسیم نقشه ایران مقتدر در عرصه جهانی از مسیر صندوق‌های رأی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه اقتدار هر کشوری وابسته به میزان حضور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله در انتخابات است، گفت: قوی شدن هرچه بیشتر ایران و حضور پررنگ‌تر در عرصه‌های جهانی از مسیر صندوق رأی و مشارکت حداکثری رقم می‌خورد.

فردوسی با سرمایه تخیل واقعیت تاریخی را به داستان تبدیل کرد

فردوسی با سرمایه تخیل واقعیت تاریخی را به داستان تبدیل کرد

رایزن فرهنگی تاجیکستان در کشورمان گفت: می‌توان گفت که واقعیت تاریخی در شاهنامه به گونه داستانی پدید آمده و فردوسی کوشش بسیار به کار برده است تا صورت تاریخ را تا جایی که امکان دارد بر جا نگاه دارد اما سرمایه اساسی او در این کار تخیل و هدف اصلیش آفریدن حماسه ملی بود.

می‌توانیم از ظرفیت‌های اقتصادی برای ارتباطات فرهنگی استفاده کنیم
رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی:

می‌توانیم از ظرفیت‌های اقتصادی برای ارتباطات فرهنگی استفاده کنیم

رضا ملکی با اشاره به اینکه تجار مسلمان ایرانی تأثیر بسیاری در انتقال فرهنگ ایرانی و ایجاد روابط فرهنگی با دیگران داشتند، عنوان کرد: امروز هم می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و این کار، بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به اهداف روابط فرهنگی است.

آثاری که در حوزه روابط فرهنگی بین‌المللی تولید می‌شود واقعا قابل توجه است
رضا فتحی:

آثاری که در حوزه روابط فرهنگی بین‌المللی تولید می‌شود واقعا قابل توجه است

معاون پژوهشی، آموزشی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دیپلماسی علمی، فرهنگی، صنعتی و مردمی با هم ادغام می‌شوند تا اثرگذاری خود را داشته باشند. اینها با هم تجمیع می‌شوند و اثرگذارند.

 قدرت‌های غربی به‌جای تهاجم مستقیم بر دیپلماسی فرهنگی متمرکز شده‌اند

قدرت‌های غربی به‌جای تهاجم مستقیم بر دیپلماسی فرهنگی متمرکز شده‌اند

سعدخان رئیس مؤسسه فرهنگی اکو اعتقاد دارد با بودجه ۵۰۰ هزار دلاری نمی‌توان در زمینه فرهنگ و هنر به میزان کشورهای دیگر که از بودجه یونسکو بهره می‌برند قدم برداشت. اگر نتوانیم در این مسیر قدم برداریم کماکان فرهنگ غربی بیشتر شناخته می‌شود.

ایرانیان خارج از کشور نقش مهمی در برندسازی محصولات صنایع فرهنگی دارند
عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی پژوهش‌های فرهنگی بین‌المللی:

ایرانیان خارج از کشور نقش مهمی در برندسازی محصولات صنایع فرهنگی دارند

محمدرضا دهشیری گفت: مباحث مربوط به دیپلماسی فرهنگی، صرفا نباید جنبه حکومتی داشته باشد، بنابراین پژوهش‌های مربوط به بخش خصوصی و نهادهای جامعه مدنی در ارتقای دیپلماسی فرهنگی، می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

فقر ادبیات و منابع در دیپلماسی فرهنگی وجود دارد
استادیار دانشگاه تربیت مدرس:

فقر ادبیات و منابع در دیپلماسی فرهنگی وجود دارد

عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی پژوهش‌های برتر فرهنگی بین‌المللی گفت: دیپلماسی فرهنگی الزاماتی دارد؛ در ابتدا باید درک درستی از قدرت نرم کشور داشته باشیم.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved