-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/10 - 08:33
  • 33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تعامل رسانه‌ای ایران و اوگاندا افزایش می‌یابد

در جریان دیدار رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا و مدیر تلویزیون «مون تی وی» این کشور، بر لزوم افزایش تعاملات و انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مشترک بین دو کشور تأکید به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالله عباسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا ضمن بازدید از دفتر تلویزیون «مون تی وی» در منطقه ماکیندی واقع در شهر کامپالا، با شیخ بدرو محمد کاکوزا، مدیر این تلویزیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ کاکوزا با بیان تاریخچه‌ای از تأسیس این تلویزیون گفت: تلویزیون مون تی وی در سال 2018 تأسیس و آغاز به کار کرده است که برنامه‌هایی در حوزه‌های متنوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، فیلم و سریال و ... به زبان محلی لوگاندا و با حفظ و رعایت کلیه ارزش‌ها و اخلاق اسلامی تهیه و پخش می‌کند.

مدیر تلویزیون مون تی وی اظهار داشت: این شبکه حدود شش میلیون نفر مخاطب دارد.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا نیز با اشاره به برخی از فعالیت‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی  ایران در داخل کشور، وجود شبکه‌های استانی و ملی همراه با تولید و پخش برنامه‌های متنوع و تخصصی آن را گامی مهم در جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی عمومی در سطح جامعه خواند.

وی به شبکه‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچون پرس تی وی، الکوثر، هیسپان تی وی و هوسا تی وی اشاره داشت و وجود آنها را نشان از بلوغ و تجربه و نیز حرکت رو به رشد فعالیت‌های رسانه‌ای بین‌المللی ایران خواند.

عباسی با تأکید بر افزایش تعاملات و انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مشترک میان رایزنی فرهنگی ایران و تلویزیون مون تی وی، ابراز امیدواری کرد تا در اجرای برنامه‌های فرهنگی آتی، همکاری مؤثری بین دو کشور صورت پذیرد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved