رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد؛
ایجاد بازارچههای مرزی برای توسعه ساز و کار فرهنگی
حجتالاسلام والمسلمین ایمانیپور گفت: در استانهای مرزی به فکر ایجاد بازارچههایی هستیم تا بشود ساز و کار فرهنگی را توسعه داد؛ همکاری با هشت استان مرزی پیشبینی شده است که هفته گذشته با کردستان آغاز شد.
سی و یکمین شماره پادکست جلوههای ایران «ایرانکست» منتشر شد
سی و یکمین شماره پادکست جلوههای ایران هفتم تیرماه از طریق شبکههای اجتماعی صدا محور (ساندکلود، سپوتی فای، گوگل پادکست، یوتیوب) منتشر و در دسترس عموم علاقهمندان قرار گرفت.
رایزن ایران در ایتالیا: در تولید محتوای رسانهای منفعل نباشیم
رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا میگوید: انتظار ما از رئیسجمهور آینده رویکرد رسانهای و نگاه به ارتباطات بینالملل در عرصه دیپلماسی است. تا زمانی که در عرصه تولید محتوا و انتشار محتوا در عرصه رسانهای منفعل برخورد شود، مقهور این جنگیم.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
۶۵ نمایندگی فرهنگی در ۵۰ کشور دنیا داریم
رضا ملکی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بینالمللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: کار رایزن فرهنگی این است که ظرفیتهای داخلی کشور امتداد بینالمللی پیدا کند.
در آیین اعطای دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام حسین(ع) به وزیر علوم عراق مطرح شد:
سرنوشت ایران و عراق مشترک است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه عراق میتواند به تأثیرگذارترین کشور جهان عرب تبدیل شود، گفت: سرنوشت ایران و عراق مشترک است.
روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان؛
وقت گفتوگو
دیپلماسی فرهنگی در میان انواع دیپلماسیهای نوین اعم از دیپلماسی عمومی، دیپلماسی رسانه ای و غیره، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه سهم فرهنگ در استراتژیهای سیاست گذاری به ویژه با توسعه دیپلماسی فرهنگی، که نقش مهمی در روابط بین المللی کنونی ایفا میکند، ارتقا یافته است. دیپلماسی فرهنگی ابزار بسیار مهمی برای انتقال فرهنگ و ارزشهای ملی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
امیدوارم دولت آینده مسیر دولت مردمی شهید رئیسی را در حوزه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی ادامه دهد
پنج نکته راهبردی در دیپلماسی فرهنگی
ایران اسلامی از داراییها و قلمروهای ایرانی، اسلامی و انقلابی گستردهای در خارج از کشور برخوردار است.