logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/11 - 12:49
  • 206
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد؛

ایجاد بازارچه‌های مرزی برای توسعه ساز و کار فرهنگی

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور گفت: در استان‌های مرزی به فکر ایجاد بازارچه‌هایی هستیم تا بشود ساز و کار فرهنگی را توسعه داد؛ همکاری با هشت استان مرزی پیش‌بینی شده است که هفته گذشته با کردستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از خبرگزاری تقریب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان، در پاسخ به سؤال خبرنگار تقریب پیرامون فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه صادرات گفت: اولین کاری که باید در حوزه صادرات فرهنگی انجام داد، اتصال ظرفیت‌های داخل و خارج است؛ یکی از مسائل اصلی این است که متقاضیان فرهنگ و هنر ایرانی، ظرفیت‌های داخل کشور و چگونگی دسترسی به این ظرفیت‌ها را نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که تعداد زیادی از هنرمندان و مؤسسات فرهنگی و هنری را با همتایانشان در خارج از کشور آشنا کردیم تا بتوانند با هم همکاری کنند، البته پلت فرمی هم طراحی شده است، تا در آنجا همه بتوانند ظرفیت‌های خود را معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور گفت: یکی از مشکلاتی که به صورت طبیعی ناشی از تحریم است، انتقال وجه برای موضوع صادرات فرهنگی است که سنگی پیش پای اصحاب فرهنگ و هنر و به خصوص برای کسانی است که بخواهند به صورت شخصی در این حوزه فعال باشند.

وی تأکید کرد: تلاش‌هایی در حال انجام است و قول‌هایی گرفته‌ایم که این مسأله را بتوانیم حل کنیم، باید گفت، فعلا در حوزه زیرساختی هستیم اما در استان‌های مرزی به فکر ایجاد بازارچه‌هایی هستیم تا بشود ساز و کار فرهنگی را توسعه داد؛ همکاری با هشت استان مرزی پیش‌بینی شده که هفته گذشته با کردستان آغاز شد و این هم یکی از زمینه‌هایی است که ظرفیت‌های صادرات فرهنگی را توسعه می‌دهد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنانش، مطرح کرد: تا رسیدن به شرایط مطلوب برای صادرات فرهنگی فاصله داریم اما گام‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved