رایزن فرهنگی کشورمان مطرح کرد:
ضرورت توسعه و تحکیم روابط فرهنگی، علمی و دانشگاهی ایران و آفریقای جنوبی
محسنزاده در نخستین نشست از سلسله نشستهای علمی آشنایی با ظرفیتهای دانشگاههای خارج از کشور بر ضرورت توسعه و تحکیم روابط فرهنگی، علمی و دانشگاهی ایران و آفریقای جنوبی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمدعلی محسنزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در نخستین نشست از سلسله نشستهای علمی آشنایی با ظرفیتهای دانشگاههای خارج از کشور حضور یافت و به تشریح ظرفیتهای دانشگاههای آفریقای جنوبی و زمینههای همکاری علمی، پژوهشی و دانشگاهی بین دانشگاههای ایران و آفریقای جنوبی پرداخت.
در این نشست که به همت دفتر امور بینالملل دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در محل این دانشکده انجام شد، واعظی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران بر لزوم تقویت روابط علمی، پژوهشی با دانشگاههای خارجی از جمله دانشگاههای آفریقای جنوبی تأکید کرده و از دانشجویان خواست که در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.
نظری توکلی، مشاور بینالملل دانشکده و مسئول برگزاری نشست نیز طی سخنانی، ضمن قدردانی از حضور رایزن فرهنگی کشورمان توضیحاتی را در خصوص دلایل و اهداف تشکیل چنین نشستهایی ارائه کرد.
محسنزاده، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی در خصوص اجرایی کردن مفاد تفاهمنامه بین دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا، نکاتی را بیان و اظهار امیدواری کرد این روند همکاریها به دیگر دانشگاههای دو کشور نیز تسری یابد.
وی با اشاره به صدور اولین حکم وابسته علمی یا استاد کمکی دانشگاه تهران (Adjunct Professor)برای پروفسور سوکداون از اساتید دانشگاه پروتوریا متعاقب اقدامات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و همکاریهای تأثیرگذار رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و نهایتاً امضای رئیس دانشگاه تهران، اعلام داشت که قرار است به زودی اقدام متقابل از سوی دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا نیز صورت پذیرد.
نشست فوق با پرسش و پاسخ ادامه یافت و رایزن فرهنگی کشورمان به سؤالات مطروحه دانشجویان پاسخ داد.
همچنین در این نشست، مقرر شد جلسات بحث و گفتوگو در حوزههای مورد علاقه بین دانشجویان و اساتید دو دانشکده به صورت وبیناری و در فواصل منظم برگزار شود.
انتهای پیام/
نظر خود را بنویسید.