تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزی در اوگاندا
برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزی ویژه مدارس ابتدایی در مسجد ملی اوگاندا تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری رادیو اسلامی بلال، مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، مسئولین رادیو اسلامی بلال، تعدادی از اعضای شورای عالی مسلمانان اوگاندا و والدین دانش آموزان شرکت کننده در سالن اجتماعات مسجد ملی اوگاندا برگزار شد.
در این دوره از مسابقات که با هدف ارتقاء سطح تلاوت قرآن کریم و شناسایی ظرفیتهای قرآنی انجام شد، بیش از 250 دانش آموز از 18 مدرسه ابتدایی در شش رشته قرآنی شامل حفظ پنج جزء، حفظ یک جزء، قرائت، ترتیل، خطبه خوانی و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
شیخ فاروق والونگاما؛ مدیر رادیو اسلامی بلال طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان در مسابقه، از رایزنی فرهنگی کشورمان جهت حمایت از برگزاری این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم تقدیر و تشکر کرد.
مجید صفار؛ سفیر کشورمان در اوگاندا هم در سخنان کوتاهی، حفظ و تلاوت قرآن کریم را موجب ارتقاء سطح فهم و بصیرت دانش آموزان دانست و وظیفه آنها را در کنار فعالیتهای قرآنی خود، تهذیب نفس و پرداختن به امور معنوی خواند.
وی به دانش آموزان و والدین آنها جهت انجام فعالیتهای قرآنی و تلاش برای یادگیری معارف قرآنی، تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.
سفیر کشورمان در اوگاندا ضمن تبیین روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و با هدف اعلام همبستگی با مردم فلسطین، از شرکت کنندگان درخواست کرد که برای پیروزی مردم مظلوم و بی دفاع غزه دعا کنند.
عبدالله عباسی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا نیز در این مراسم، ارزش حفظ و تلاوت قرآن کریم را بسیار والا توصیف کرد و ضمن اشاره به حدیث ثقلین، قرآن کریم و اهل بیت(ع) را دو امانت گرانبهای پیامبر اکرم(ص) برشمرد که جهت عدم گمراهی و ضلالت، باید به آن دو تمسک جست.
وی به بزرگداشت روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید تا همه مسلمانان و مردم آزاده دنیا با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.
در پایان این مراسم به نفرات برتر هر رشته جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.
انتهای پیام/