رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتوگو با «ایران»، از اهمیت دیپلماسی فرهنگی میگوید:
واقعیت قدرت فرهنگ
حجتالاسلام والمسلمین ایمانیپور معتقد است: فعالیتهای فرهنگی بینالمللی جمهوری اسلامی ایران در درجه اول موجب ایجاد شناخت بیواسطه و درست از واقعیتهای کشور میشود.
نخستین شماره فصلنامه «پژوهشنامه دیپلماسی فرهنگی» منتشر شد
هدف از انتشار این فصلنامه، ارائه نتایج تحقیقات پژوهشگران و اعضای هیأت علمی در زمینه موضوعات جدید دیپلماسی فرهنگی و همچنین انعکاس نظریات اندیشمندان و سیاستگذاران در این حوزه به منظور شکلگیری دیپلماسی فرهنگی دانشبنیان است.
در نشستی مطرح شد؛
نامه رهبری در این برهه یک تبیین و تحلیل تمدنی است
ادارهکل همکاریهای علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نشستی با محوریت «بررسی راهبردهای نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا» برگزار کرد.
در نشست «پس از طوفان الاقصی» مطرح شد؛
مسئله فلسطین یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی ایران است
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: مسئله فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران یک مسئله اساسی و محوری و یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی ایران است.
در اولین اجلاس مدیران مراکز و نهادهای آموزشی و پژوهشی علوم و مطالعات اسلامی تأکید شد؛
تأثیرگذاری ارتباطات شبکهای بین نهادهای آموزشی و علمی در تسهیل، توسعه و افزایش سهم مرجعیت
نشست شورای سیاستگذاری برپایی اولین اجلاس بینالمللی مدیران مراکز و نهادهای آموزشی و پژوهشی علوم و مطالعات اسلامی با حضور و سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانیپور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن جلسات حوزه ریاست این سازمان برگزار شد.
ایمانیپور و زارعیکوشا تفاهمنامه تاسیس اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان را امضا کردند
در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی و توسعه صادرات فرهنگی استان کردستان، صبح امروز تفاهمنامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استانداری کردستان با امضای حجتالاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانیپور، رئیس سازمان و اسماعیل زارعیکوشا، استاندار کردستان منعقد شد.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند:
محصولات فرهنگی باید در جامعه هدف معرفی شود/ تبادل محصولات فرهنگی از ارکان دیپلماسی فرهنگی است
به عقیده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند؛ نیاز است یک الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج ازکشور تدوین شود، چرا که امروزه از دیپلماسی فرهنگی به عنوان «قدرت نرم» نام برده میشود. به طور مثال هویت سازی، برندسازی و تنوع بخشی در صدور کالاها و خدمات محصولات فرهنگی و ... .
دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر علوم ، فرهنگ و ورزش منطقه هرزگوین؛
تاکید بر همکاری متقابل دو شهر خواهرخوانده موستار و اصفهان
حجتالاسلاموالمسلمین ایمانیپور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عدنان ولاگیچ وزیر علوم ، فرهنگ و ورزش منطقه هرزگوین در شهر موستار دیدار کرد.
در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شهردار موستار مطرح شد :
فرهنگ زیر ساخت مهم توسعه پایدار در شهرها
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سفر خود به بوسنی وهرزگوین با شهردار موستار دیدار و گفتگو کرد.