معاون گردشگری کشور:
رایزنان فرهنگی ایران میتوانند به مثابه قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند
شالبافیان در نشست «هماندیشی با شهرهای جهانی» با اشاره به ظرفیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیشبرد دیپلماسی فرهنگی، عنوان کرد: رایزنان فرهنگی ایران و پایگاههایی که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، میتوانند به مثابه یک قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در سخنرانی خود در نشست «هماندیشی با شهرهای جهانی» که در محل حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: گردشگری ابزار مؤثری برای دفاع از تصویر واقعی کشور است و همچنین، میتواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایجاد کند.
وی ادامه داد: یکی از حوزههایی که در اساسنامه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان ابزاری برای تحقق مأموریتهایش نمود پیدا کرده، گردشگری است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیشبرد دیپلماسی فرهنگی، عنوان کرد: رایزنان فرهنگی ایران و پایگاههایی که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، میتوانند به مثابه یک قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند.
شالبافیان اظهار کرد: نمایندگیهای دیگری نیز در خارج از کشور داریم. جلساتی را با رایزنان اقتصادی داشتهایم، همچنین وزارت صمت نمایندگانی در خارج از کشور دارد اما رایزنان فرهنگی میتوانند به عنوان مرکز ثقل عمل کنند.
نقش حوزه گردشگری در معرفی داشتههای فرهنگی ایران به جهانیان
وی نقش کلیدی حوزه گردشگری در رشد و توسعه شهرها و معرفی داشتههای فرهنگی ایران به جهانیان را یادآور شد و گفت: حوزه گردشگری در شناساندن داشتههای فرهنگی ما در سراسر جهان نقشآفرینی خواهد کرد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: شبکه شهرهای جهانی در ایران به یک انسجام نیاز دارند. اگر بخواهیم گردشگری ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنیم بایستی اول سفر ایرانیها را در ایران ترویج کنیم. چون فرآیند سفر محملی برای شناساندن است.
وی اضافه کرد: بنابراین باید گفت؛ برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکهای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی میتوانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.
شالبافیان در پایان سخنانش، از تفاوت نوروز ۱۴۰۱ با نوروز سالهای قبل سخن گفت و ادامه داد: این نوروز به این دلیل متفاوت است که وارد قرن جدید میشویم، مفهوم نوسده محور همکاری همه شهرهای جهانی در نوروز امسال است.
بنابر این گزارش، نشست «هماندیشی با شهرهای جهانی» امروز (27 دیماه) با حضور حجتالاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانیپور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، شهرداران شهرهای خلاق ایران و مدیران ارشد فرهنگی کشور، معاونین و مدیران وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه الزهرا(س) این سازمان، برگزار شد.
در این نشست که با همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برگزار شد، شهرداران، رؤسای شورای شهر و رابطین شهرهای خلاق شهرهایی همچون اصفهان، رشت، بندرعباس، سنندج، کرمانشاه، تهران، مشهد مقدس، شیراز، یزد، اراک، کاشان، بندرخمیر، هشتگرد، تبریز، لاهیجان، کرج، همدان، کرمان، کلاردشت و ... نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/ص
نظر خود را بنویسید.