بررسی پدیده رسانههای جدید و تفاوتهای آن با رسانههای سنتی در قرقیزستان
رایزن فرهنگی کشورمان در آیین بزرگداشت نودمین سالگرد تأسیس شرکت صدا و سیمای ملی قرقیزستان به بررسی پدیده رسانههای جدید و تفاوتهای آن با رسانههای سنتی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین بزرگداشت نودمین سالگرد تأسیس شرکت صدا و سیمای ملی قرقیزستان در سالن همایشهای این مجموعه برگزار شد.
در روز نخست این آیین بزرگداشت، همایش رسانهای «رسانه در شرایط جهانی شدن» برگزار و سویونبیک کاسْمامْبتوف دبیر دولتی، آلتینبیک مقصودوف وزیر فرهنگ، نمایندگان شرکتهای صدا و سیمای تعدادی از کشورهای خارجی، نمایندگان سفارتخانههای چین، فرانسه، روسیه و همچنین نمایندگان سازمانهای بینالمللی، مدیریت و کارکنان این شرکت حضور یافتند.
در این نشست، نقطه نظراتی در مورد روشهای جدید انتشار اطلاعات، نقش رسانهها و موارد دیگر بیان شد.
ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان نیز به عنوان یکی از سخنرانان پنل اول این همایش مطالبی را در خصوص پدیده رسانههای جدید و تفاوتهای آن با رسانههای سنتی، فرصتها و تهدیدهای آن ارائه داد.
وی با اشاره به تفاوتهای اساسی رسانههای سنتی و مدرن، ظرفیتهای فراوان رسانههای جدید در استحکام هویت و زبان ملی را برشمرد.
طوقانی تأکید کرد: ایجاد زیرساختهای رسانهای نوین بر بستر زبان ملی و بر پایه فرهنگ و تمدن هر ملت، و ارائه راهکارهای آموزشی در این بستر، بهترین راه برای حفظ هویت ملتها در برابر هجوم قدرتهای جهانی است.
همچنین، مراسم جشنی به همین منظور با حضور صادر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان، سفرای کشورهای مختلف، رایزنان فرهنگی و اهالی رسانه برگزار شد. در این مراسم، خرازی، سفیر و ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان نیز شرکت داشتند.
جباروف ضمن تبریک این جشن، با اشاره به تاریخچه ایجاد رادیو و تلویزیون قرقیزستان، از بنیانگذاران و اولین رهبران آن یاد کرد و مسیرهای اصلی توسعه شرکت را یادآور شد.
وی به پاس خدمات شایسته در عرصه حرفهای و در ارتباط با نودمین سالگرد تأسیس NTRC جوایزی را به تعدادی از کارکنان NTRC و دانشگاههای پایتخت کشور اهدا کرد.
انتهای پیام/
نظر خود را بنویسید.