-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/08/14 - 10:11
  • 998
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در سارایوو؛

هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود

هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی و هرزگوین (16 تا 19 آبان‌ماه) به میزبانی مرکز بین‌المللی کودکان و نوجوانان سارایوو برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، مرکز بین‌المللی کودکان و نوجوانان سارایوو، کالج فارسی-بوسنیایی و دفتر نمایندگی صدا و سیما در سارایوو، هفته دوستی کودکان دو کشور (16 تا 19 آبان‌ماه) در مرکز بین‌المللی کودکان و نوجوانان سارایوو برگزار خواهد شد.

این رویداد فرهنگی شامل برگزاری کارگاه آشنایی با قصه‌های ایرانی، کارگاه فیلم کوتاه ایرانی و اجرای تئاتر کودک بر اساس نمایشنامه‌های ایرانی، برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان ایرانی و عروسک‌های لباس اقوام ایران و برگزاری مسابقه در سه حوزه کاردستی، نقاشی و ساخت انیمیشن می‌شود.

نمایش 4 اثر برتر سینمایی کشورمان در حوزه کودک

هفته فیلم کودک ایران با نمایش 4 اثر برتر سینمای کشورمان در حوزه کودک و برگزاری نشست تخصصی با موضوع «چالش‌های تربیت کودکان و نوجوانان در عصر جدید» با حضور متخصصان و اساتید دانشگاه از ایران و بوسنی و هرزگوین نیز در دستور کار این رویداد قرار دارد.

همچنین، کارگاه آشنایی با قصه‌های ایرانی، کارگاه فیلم کوتاه ایرانی و اجرای تئاتر کودک بر اساس نمایشنامه‌های ایرانی با هماهنگی کالج فارسی-بوسنیایی برگزار و دانش آموزان مقطع دبستان این مدرسه بر اساس نمایشنامه‌های ایرانی، تئاترهای کودک را اجرا خواهند کرد.

خانم سنکا بشلیچ، مترجم 13 اثر کودک از زبان فارسی به زبان بوسنیایی، کارگاه‌های قصه گویی را برای کودکان اجرا خواهد کرد.

نمایش فیلم‌های کوتاه ایرانی و گفتگوی دانش آموزان پیرامون مضامین اخلاقی آن‌ها از دیگر برنامه‌های کارگاهی پیش بینی شده است.

برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان ایرانی و عروسک‌های لباس اقوام ایران و معرفی آثار برگزیده نقاشی کودکان ایرانی در جشنواره‌های مختلف با مضمون نمایش فرهنگ مردم کشورمان در کنار عروسک‌های لباس اقوام ایرانی از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved