-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/28 - 13:00
  • 93
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پژوهشگران به همایش بین‌المللی «حقوق بشر شرقی» دعوت شدند

همایش بین‌المللی حقوق بشر شرقی با هدف ارائه راه حل برای مسائل و چالش‌های فراروی کشور در حوزه حقوق بشر، اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. پژوهشگران و فعالان حوزه حقوق بشر برای ارسال آثار پژوهشی خود، تا 30 مهرماه فرصت دارند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این همایش با ماموریت فراهم سازی گفتمان علمی برای دست یابی به اصول و قواعد «حقوق بشر شرقی» برگزار می‌شود. برای دست یابی به این هدف، دعوت از کارشناسان و اساتید داخلی و بین‌المللی، ارائه مقالات پژوهشی و ایجاد فضای تعامل و گفتمان نخبگانی در اولویت برنامه‌های این همایش است.

اهداف

دبیرخانه همایش بین‌المللی حقوق شرقی، اندیشه ورزی جهت ساماندهی گفتمان نوین حقوق بشر شرقی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ فرهنگی تمدن‌ها و ادیان برای نقد خلاء حقوق بشر کنونی و ایجاد شبکه تعاملی میان اندیشوران حقوق بشر به ویژه در کشورهای حوزه فرهنگی شرق را بخشی از اهداف برگزاری این رویداد بیان کرده است.

همچنین، فراهم کردن ساختار مناسب برای توسعه علمی پایدار میان کنشگران حقوق بشر با رویکرد شرقی، زمینه سازی نگارش سند حقوق بشری بر اساس تنوع فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و ادیان، توسعه مبانی گفتمان انتقادی در سطح اصول فلسفی، نظریه‌های بنیادی و تطبیق آنها با موضوعات حقوق بشری در جهت نقد حقوق بشر غربی و توسعه نگرش حقوق بشر شرقی، از دیگر اهدافی است که این همایش دنبال می‌کند.

محورها

نظام موضوعات همایش بین الملل حقوق بشر شرقی بر پایه مبانی حقوق بشر شرقی، رهیافت تاریخی حقوق بشر شرقی، رابطه ادیان و معنویت‌های شرقی در شکل گیری حقوق بشر، حقوق بشر شرقی و روابط بین‌الملل، آینده پژوهی حقوق بشر شرقی، جامعه شناسی حقوق بشر شرقی و اقتصاد و حقوق بشر شرقی بنا شده شده است که هر یک از این بخش‌ها، شامل زیرمجموعه‌های متعددی است که پژوهشگران را برای ارائه مقالات موردنظر، رهنمون می‌سازد.

زمان

براساس اعلام دبیرخانه همایش، این رویداد بین‌‎المللی مهلت ارسال چکیده مقالات پژوهشگران را تا 30 مهرماه سال جاری معادل 21 اکتبر 2024 در نظر گرفته است.

داوری آثار ارسال شده توسط کمیته‌های داوری، تا 11 آبان انجام خواهد شد و پژوهشگرانی که چکیده مقالات شان مورد تایید قرار گرفته است، فرصت خواهند داشت تا اصل مقاله پذیرفته شده را تا 30 آذر معادل 20 دسامبر سال جاری، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

داوری اصل مقالات تا پایان دی ماه سال جاری، انجام و آثار برگزیده تا 20 بهمن ماه چاپ خواهند شد.

همایش بین‌المللی حقوق بشر شرقی با همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم در ابتدای اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved