-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/07/15 - 22:02
  • 1082
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سرود «ای ایران» در دانشگاه تشرین لاذقیه طنین انداز شد

با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در سوریه، سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» برای اولین بار با هنرنمایی گروه‌های موسیقی و باستانی کاران کشورمان در دانشگاه تشرین لاذقیه طنین انداز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ کشورمان در لاذقیه با مغتنم شمردن فرصت حضور گروه‌های هنری و ورزشی اعزامی از سوی اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور که جهت شرکت در "هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه" به دمشق آمدند با مشارکت دانشگاه تشرین برنامه‌ای تحت عنوان «نفحات تراثیه من الثقافه الایرانیه» (نفحاتی از میراث فرهنگی ایران) برگزار کرد.

در ابتدای این برنامه پس از پخش سرود ملی دو کشور، فدوی، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاذقیه در سخنانی بر تلاش مستمر برای گسترش و تعمیق روابط فرهنگی دو ملت و کشور دوست و برادر ایران و سوریه از طریق همکاری با مؤسسه‌های علمی و فرهنگی در لاذقیه و برگزاری فعالیت‌های مشترک متنوع فرهنگی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه تشرین، دبیر شاخه حزب بعث دانشگاه تشرین، روسای دانشکده‌ها، روسای اتحادیه دانشجویان و اتحادیه صنفی استادان، اساتید علاقه‌مند، مدیر مرکز فرهنگی لاذقیه، اعضای استانداری و دوستان خانه فرهنگ کشورمان در این مراسم حضور داشتند.

آوازه هنر ایران زمین، علاقه‌مندان بسیاری را به این برنامه جذب کرد، به صورتی که قبل از شروع برنامه، سالن مملو از جمعیت نشسته و ایستاده شد.

روزنامه «الوحده» تنها نشریه رسمی استان لاذقیه در این باره نوشت: "برغم تعداد بسیار زیاد حاضرانی که در آن تالار حضور داشتند، اما همه آرام و ساکت نشسته بودند و با علاقه وافر به قطعات موسیقی از گروه «نغمه گردان» گوش فرا داده و لذت می‌بردند و با میراث موسیقی سنتی ایران انس می‌گرفتند. همچنین حاضران از نمایش زورخانه بسیار لذت بردند و سرگرم شدند. در نتیجه این فعالیت را که مرکز فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه با همکاری دانشگاه تشرین برگزار کرد، بسیار متمایز و فوق العاده برگزار شد و توانست دل مردم این شهر را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را با بخش برجسته‌ای از فرهنگ سرزمین ایران آشنا کند".

این برنامه توسط تلویزیون محلی لاذقیه، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پایگاه های خبری و رادیوهای محلی و صفحات رسمی دانشگاه و شاخه لاذقیه حزب بعث سوریه، پوشش خبری داده شد.

شایان ذکر است؛ دانشگاه تشرین دومین دانشگاه بزرگ در سوریه بعد از دانشگاه دمشق و سومین دانشگاه از نظر مساحت است. دانشگاه کوچک لاذقیه که در سال 1350 تاسیس شده بود پس از سال 1354 با تغییر نام به «دانشگاه تشرین» روز به روز گسترش یافت، تا در حال حاضر بر اساس آمار رسمی سایت دانشگاه شامل بیست و یک دانشکده، سه آموزشگاه عالی و هشت مؤسسه فناوری با مجموعاً بیش از 79000 دانشجو و 2300 استاد است. این دانشگاه میزبان تعداد زیادی از دانشجویان مناطق شمال و شرق سوریه است.

انتهای پیام/ص

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved