-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/07/13 - 15:46
  • 807
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اهدای دیوان اشعار رودکی به وزیر فرهنگ تاجیکستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار رسمی با وزیر فرهنگ تاجیکستان، دیوان اشعار رودکی را به وی اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از ایرنا و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه کنفرانس خبری مشترک بین وزرای دو کشور، با اهدای دیوان اشعار رودکی به زلفیه دولت‌زاده این شاعر بزرگ را پیشگام شعر فارسی و نمادی از عمق پیوند تمدن و فرهنگ دو کشور دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری روز رودکی تقویم رسمی کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌های معرفی جایگاه و شخصیت این شاعر بزرگ به بنیاد فرهنگی هنری رودکی محول شده است.

رودکی مشهور به آدم الشعرا، نخستین شاعر مشهور فارسی در دوره سامانی و استاد شاعران این قرن است. رودکی علاوه بر شعر و ادبیات، به علت آشنایی با موسیقی و نوازندگی چنگ، درحوزه موسیقی نیز مورد احترام هنرمندان موسیقی ایران است. دیوان رودکی مربوط به سده چهارم هجری قمری، از نخستین دیوان اشعار پارسی است.

زلفیه دولت‌زاده در ادامه برنامه‌های سفر خود به کشورمان از تالار وحدت بازدید کرد.

در این بازدید وزیر فرهنگ تاجیکستان با تماشای بخش‌هایی از تصاویر اجراهای تالار وحدت از جمله اجرای وحید تاج در شب رودکی و اجرای دولتمند خالف در برنامه شب دوستی، در جریان فعالیت ارکسترها و فعالیت‌های موسیقیایی در بنیاد رودکی قرار گرفت.

همچنین، مجید زین‌العابدین دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هیات تاجیکستانی را با فعالیت‌های بنیاد رودکی و تالارهای هنری وابسته به آن آشنا کرد.

انتهای پیام/ص

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved