-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/01 - 09:34
  • 893
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری:

انقلاب اسلامی محصول اندیشه علوم انسانی با گرایش اسلامی است

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر مقدس قم در مراسم رونمایی از کتاب «مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین» گفت: انقلاب اسلامی محصول اندیشه علوم انسانی با گرایش اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسم رونمایی از کتاب «مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین» با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر مقدس قم و جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه، فعالان فضای مجازی، طلاب و مبلّغان برجسته عرصه بین‌الملل در سالن اجتماعات مؤسسه بین‌المللی حضرت زینب(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین حسینی، مدیر مؤسسه بین‌المللی حضرت زینب(س) در سخنانی، به بیان گزارشی در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های این مؤسسه و مشخصات کتاب مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین پرداخت.

در ادامه، نماهنگ فاخر و ارزشمندی با عنوان شهید زنده در موضوع مقاومت و شخصیت و زندگانی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی پخش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری نیز در جمع فرهیختگان و اندیشمندان شرکت کننده ضمن تبیین مأموریت انقلاب اسلامی در سطح بین‌‌المللی با اشاره به جمله‌ای اساسی و مهم، گفت: در گام دوم انقلاب، باید بسط اندیشه‌های نجات بخش اسلام در ساحت‌های آکادمیک جدی تر باشد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی محصول اندیشه علوم انسانی با گرایش اسلامی است. امام راحل این اندیشه را از یک آموزه ذهنی به یک رویداد اجتماعی تبدیل کردند. اساساً امام راحل معتقد بودند که دین فقط انگاره ذهنی نیست، ولایت فقیه تنها یک دگمای ذهنی نیست که به آن فقط باور داشته باشید بلکه گزاره‌ای است که باید در کف میدان تحقق پیدا کند.

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم افزود: ما در حوزه‌های علمیه سه رسالت تحولی و تکاملی شامل آموزشی، پژوهشی و تبلیغی داریم. در این مسیر باید بدانیم رسالت حوزه تنها تولید اندیشه نیست، بلکه ترویج اندیشه هم جزو رسالت‌های مهم حوزه است.

وی در قالب بازشماری اندیشه‌های والای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امام راحل معتقد بودند اگر تولید به ترویج نرسد، فاقد اثر خواهد بود و اگر این ترویج به تحقق نرسد هم پایدار نخواهد بود.

وی به تببین و تطبیق نقشه ذهنی امام راحل در دانشگاه‌های نسل سوم پرداخت و گفت: امروزه در غرب معتقدند دانشگاه‌ها سه رسالت آموزشی، پژوهشی و توسعه‌ای دارند. دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید علاوه بر آموزش وارد حیطه پژوهش شوند. در غرب هم رسالت سومی را برای دانشگاه تعریف کردند و آن همت گماردن به تحقق ایده‌های پژوهشی دانشگاه است که در واقع رسالت سوم یعنی همان «توسعه» است. همچنین، گفتند دانشگاه باید سهم خود را در توسعه هم ایفا کند، همان مطلبی که امام(ره) بر آن تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری تأکید کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: حوزه هم باید رسالت خودش را هم در تحقیق و هم در تبلیغ و اقامه آن داشته باشد.

سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم ابراز کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، شاهد این مهم هستیم که مخاطب انقلاب اسلامی تنها در این برهه تنها حسینه‌ها و مراکز اسلامی نیستند بلکه مراکز آکادمیک هستند.

وی در پایان سخنانش، از تلاش‌های مستمر و مؤثر مؤسسه بین‌المللی حضرت زینب(س) در راستای تولید محتوایی که منبع و مرجع برخی از دانشگاه‌های مهم دنیا شده است، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved