-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/22 - 09:52
  • 68
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

فرهنگ در مسیر همگرایی ایران و پاکستان نقش محوری دارد

مسوول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی گفت: توسعه فرهنگی بین دو کشور می‌تواند درب‌های جدید همکاری فیمابین را باز کند و تأثیر مثبتی بر صلح و ثبات منطقه بگذارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی طاهری، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی از شورای هنری پنجاب بازدید و با سجاد حسین، رئیس این شورا در خصوص همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های فرهنگی، زبان و ادبیات فارسی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری، صنایع دستی، خطاطی، نقاشی، برگزاری هفته فیلم ایران و مشترکات دیگر دو کشور دیدار کرد.

سجاد حسین، رئیس شورای هنری راولپندی با اشاره به روابط دوستانه بین کشور، آمادگی این شورا را برای هرگونه همکاری با خانه فرهنگ کشورمان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ما سالن بزرگی در «مری» داریم که به سبک سینمایی ساخته شده و مناسب برای اکران فیلم است و این مکان می‌تواند به عنوان محل نمایش هفتگی فیلم‌های ایرانی مورد استفاده قرار گیرد و این فرصت مناسبی برای معرفی فیلم و سینمای ایران و تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور خواهد شد.

سجاد حسین آمادگی خود را برای نمایش آثار خوشنویسی ایرانی و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش خطاطی و نقاشی و کلاس‌های زبان فارسی در شورای هنری پنجاب اعلام کرد و گفت: این اقدام می‌تواند به ترویج هنرهای دو کشور همسایه و اسلامی و زبان فارسی کمک کرده و تبادل فرهنگی بیشتری را بین دو ملت فراهم آورد.

وی اضافه کرد: ما هرگونه همکاری با خانه فرهنگ ایران در راولپندی برای شواری هنری پنجاب را افتخار می‌دانیم و این ملاقات نشان دهنده عزم و اراده مشترک برای گسترش روابط فرهنگی و هنری بین ایران و پاکستان است.

رئیس شورای هنری راولپندی از پیشنهاد خواهرخواندگی شهر راولپندی با یکی از شهرهای ایران استقبال کرد و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام داشت.

سجاد حسین گفت: این ابتکار می‌تواند به تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت و کمک کند و فرصت‌های جدیدی برای تبادل تجربیات و همکاری‌های مشترک ایجاد کند.

وی همچنین، بر لزوم انعقاد تفاهم‌‌نامه برای تقویت روابط بین دو نهاد تأکید کرد و افزود: این اقدام می‌تواند به ایجاد چارچوبی مستحکم برای همکاری‌های آینده و ارتقاء تعاملات فرهنگی و هنری میان دو طرف کمک کند.

هنر موجب تقویت پیوندهای انسانی و همکاری بین ایران و پاکستان می‌شود

طاهری، وابسته فرهنگی کشورمان در راولپندی با بیان اینکه روابط پاکستان و ایران ریشه در اشتراکات عمیق فرهنگی، تاریخی و اجتماعی دارد و مناسبات بین این دو کشور از دیرباز همواره پررنگ و زنده بوده است، گفت: برگزاری مراسم و جشن‌های مشترک دو کشور پیوندهای همکاری را مستحکم تر خواهند کرد.

وی افزود: در این شکی نیست که توسعه فرهنگی بین دو کشور می‌تواند درهای جدید همکاری فیمابین را باز کرده و تأثیر مثبتی بر صلح و ثبات منطقه بگذارد.

طاهری با اشاره به این نکته که زبان هنر زبان صلح است، تأکید کرد که هنر تنها زبانی است که نیازی به ترجمه ندارد و اثر هنری بدون واسطه می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان افزود: هنر به عنوان وسیله‌ای برای فهم مشترک و تبادل فرهنگ‌ها، می‌تواند موجب تقویت پیوندهای انسانی و ایجاد دوستی و همکاری بیشتر میان دو کشور شود.

وی از آمادگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به مخاطبان پاکستانی خبر داد و افزود: حضور هنرمندان ایرانی و نمایش آثار هنری ایرانی به ویژه در حوزه فیلم، خوشنویسی و صنایع دستی و برپایی کارگاه‌های آموزشی برای هنردوستان، با همکاری مشترک با شورای هنری پنجاب میسر خواهد بود.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved