-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/25 - 09:23
  • 36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

زنان ایران و زیمبابوه هنر خود را به نمایش گذاشتند

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه با همکاری اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میزبان تعداد زیادی از هنرمندان ژانرهای مختلف هنری در حراره پایتخت این کشور بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه مشترک، آثار مختلف هنری از ایران و زیمبابوه را در گالری ملی زیمبابوه، بزرگترین مرکز هنری این کشور، به نمایش گذاشت.

رایزنی فرهنگی کشورمان در این نمایشگاه، تصاویری از زنان موفق ایران را به نمایش گذاشت؛ زنانی که در حوزه‌های هوانوردی، مهندسی، پزشکی و سایر عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی تاریخ‌ساز شده‌اند. همچنین، پروانه امیریان، هنرمند اعزامی از جمهوری اسلامی ایران، آثار هنری خود را به نمایش گذاشت.

امیریان مجموعه‌ای زیبا از مصنوعات دست‌ساز، شامل  هنر سوزن‌دوزی، منجوق‌دوزی، طراحی پارچه، لباس‌های اقوام ایرانی و ... را به بازدید کنندگان ارائه کرد که نمایانگر هنر بی‌نظیر یک هنرمند چیره‌دست ایرانی بود.

در بخش دیگر این نمایشگاه، هنرمندان زیمبابوه‌ای نیز آثار خود را در زمینه‌های مختلف هنری به نمایش گذاشتند.

رافائل جامو، تصویر طراحی شده مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران که به سبک هنری خاص خود طراحی شده بود را به حمید بختیار رایزن فرهنگی کشورمان تقدیم کرد.

در این نمایشگاه، یکی دیگر از هنرمندان نیز طرحی از پرچم دو کشور را که نماد همبستگی میان مردم ایران و زیمبابوه بود، به رایزن فرهنگی کشورمان اهدا کرد.

این نمایشگاه و آثار ارائه شده در آن بازتاب وسیعی در رسانه های کشور میزبان داشت و بازدیدکنندگانی از طیف های مختلف را به خود جذب کرد.

حمید بختیار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در سخنان کوتاهی به اصحاب رسانه و هنرمندان حاضر گفت: این نمایشگاه به منظور آشنایی هنرمندان و مردم دو کشور با گوشه‌ای از آثار هنری دو کشور و به منظور شبکه‌سازی و توانمندسازی زنان در این حوزه برگزار شده است.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved