-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/25 - 07:55
  • 41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دستاوردهای زنان ایران پس از انقلاب اسلامی هفت روز در ایروان روایت شد

مسجد جامع کبود ایروان به مدت یک هفته، میزبان نمایشگاهی با محوریت معرفی جایگاه والای زن ایرانی در جامعه پس از انقلاب اسلامی و روایتگر تلاش‌ها و دستاوردهای زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه که با استقبال گسترده گردشگران و بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف همراه بود، در روز سه‌شنبه 24 مهرماه با حضور دانش‌آموزان مدرسه 100، یکی از مدارس دولتی ارمنستان، به کار خود پایان داد.

در آخرین روز این نمایشگاه که روایتگر تلاش‌ها و دستاوردهای زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف بود، خانم هاکوپیان، مسئول راهنمای فرهنگی مسجد، ضمن ارائه توضیحاتی جامع درباره تاریخچه‌ی مسجد کبود و معماری بی‌نظیر آن، به تبیین جایگاه والای زنان در ایران باستان و نقش برجسته آن‌ها در اسلام پرداختند.

همچنین، ایشان با ارائه تحلیل‌هایی دقیق از عکس‌های نمایشگاه، به تشریح دستاوردهای زنان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند که با توجه و استقبال دانش‌آموزان و معلمان مواجه شد.

از جمله موضوعات اصلی که در این نمایشگاه به آن‌ها پرداخته شد، می‌توان به نقش زنان در انقلاب اسلامی، حضور زنان در عرصه‌های علمی، فعالیت‌های زنان در حوزه‌های فرهنگی و هنری و همچنین مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی اشاره کرد.

این رویداد فرهنگی، در تلاش بود تا گامی در جهت معرفی چهره زن ایرانی و دستاوردهای درخشان او در سطح بین‌المللی بردارد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، نمایش دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان و تبیین نقش مؤثر زن مسلمان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی عنوان شد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved