-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/26 - 13:40
  • 35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشنواره بین‌المللی فرهنگی اندونزی 2024 با شرکت ایران برگزار شد

جشنواره بین‌المللی فرهنگی اندونزی 2024 با موضوع «از طریق فرهنگ ما یکی می‌شویم» در شهر «تامان مینی» اندونزی و «آنچول» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشنواره بین‌المللی فرهنگی اندونزی 2024 وارد سومین سال خود شده و با موضوع «از طریق فرهنگ ما یکی می‌شویم» در شهر «تامان مینی» اندونزی و «آنچول» به مدت یک هفته با حضور 10 کشور از جمله کره، روسیه، کلمبیا، فیلیپین، تایلند، مالزی، هند، میانمار، زیمبابوه و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این جشنواره، اجراهای مختلفی از کنسرت‌های فرهنگی بین‌المللی، اجراهای فرهنگی، تبادلات فرهنگی (کارگاه‌های آموزشی)، مسابقات بین‌المللی حرکت های آیینی، نمایشگاه‌های فرهنگی و ... ارائه شده است.

از نکات مهم این جشنواره، حرکت دسته جمعی با حضور نمایندگانی از 10 کشور شرکت کننده و سه استان اندونزی بود که سنت‌های منحصر به فرد هر کدام از کشورها به نمایش گذاشته شد.

هزاران نفر در مسابقه حرکت های آیینی شرکت کردند و رکورد موزه اندونزی (MURI) را برای عنوان بیشترین شرکت کننده در آیین تور تور اندونزیایی و بین المللی، تا حدود 5000 نفر را شکستند.

«تور تور» یک نوع آیین سنتی از مردم باتاک است که از استان سوماترای شمالی سرچشمه می گیرد. تور تور بخش مهمی از مراسم سنتی مردم باتاک است.

مردم باتاک از طریق تورتور امیدها و دعاهای خود را منتقل می‌کنند. نام "تورتور" از صدای کوبیدن پاها برکف خانه سنتی باتاک که از چوب ساخته شده است، گرفته شده است.

کارشناسان و متوالیان فرهنگی بر این باروند با موفقیت دومین جشنواره بین المللی فرهنگی اندونزی ازسال گذشته اشتیاق و علاقه مندی بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان خارجی برای حضور در جشنواره بین المللی فرهنگی بیشتر شده است .

نوای موسیقی ایرانی در اندونزی طنین‌انداز شد

در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری ملل که با حضور کشورهای مختلف برگزار شد، گروه هنری کیان جام از کشورمان به اجرای برنامه آیین های محلی و سماع ایرانی پرداخت.

در مراسم افتتاحیه جشنواره هنری جاکارتا که نمایندگان کشورها نیز حضور داشتند، سفیر و رایزن فرهنگی ایران ضمن حضور در مراسم افتتاحیه به تماشای نمایش گروه اعزامی از کشورمان نشستند.

محمد بروجردی سفیر کشورمان و محمدرضا ابراهیمی رایزن فرهنگی در حاشیه این جشنواره هنری با گروه هنری کیان جام دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، مهمترین دغدغه‌ها و همکاری‌ها و حضور هنرمندان کشورمان در اندونزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابراهیمی گفت: هدف از حضور هنرمندان کشورمان در چنین رویدادهایی انتقال پیام مهر و دوستی ملت ایران به جهانیان است.

رایزن فرهنگی کشورمان تأکید کرد که به زودی با استقرار دولت جدید اندونزی، مقدمات اجرایی هفته فرهنگی دو کشور آغاز خواهد شد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved