-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/03 - 09:48
  • 47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز کلاس‌های آموزشی در ایروان؛ «فارسی ابر زبان است»

ترم جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی در چهار سطح مقدماتی، مقدماتی یک، متوسط و پیشرفته در مسجد کبود ایروان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با آغاز ترم جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی در مسجد کبود ایروان و افزایش چشمگیر استقبال دوستداران زبان فارسی، مهدی سبحانی سفیر و محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان از این کلاس‌ها بازدید کردند.

سبحانی با تبریک به زبان‌آموزان، بر اهمیت فراگیری زبان فارسی به‌عنوان ابزاری برای شناخت بهتر فرهنگ و تمدن ایران تأکید کرد و گفت: زبان فارسی تنها یک زبان نیست بلکه یک ابر زبان است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای شما مفید باشد.

اسدی‌موحد نیز در این مراسم، بر اهمیت زبان فارسی به‌عنوان پل ارتباطی میان دو ملت ایران و ارمنستان و همچنین به‌عنوان زبانی با قدمتی طولانی و غنی از فرهنگ و تمدن تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان، زبان فارسی را کلید درک تمدن چند هزار ساله ایران و آشنایی با بزرگان ادب و حکمت همچون فردوسی و نظامی دانست و بر اهمیت یادگیری این زبان در توسعه روابط فرهنگی و علمی دو کشور تأکید داشت.

هم‌اکنون علاوه بر مسجد کبود ایروان، در ۱۸ مدرسه و مرکز آموزشی دیگر در ارمنستان نیز زبان فارسی تدریس می‌شود.

همچنین با توجه به افزایش علاقه‌مندان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کلاس‌های زبان فارسی در مسجد کبود ایروان در چهار سطح مقدماتی، مقدماتی یک، متوسط و پیشرفته برگزار می‌شود و در مجموع حدود ۹۰ زبان‌آموز در این کلاس‌ها مشغول به فراگیری زبان فارسی هستند.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved