-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/25 - 15:22
  • 112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همایش بین‌المللی طالب آملی را برگزار می‌کند

همایش بین‌المللی طالب آملی 15 و 16 آبان‌ماه سال جاری در زادگاه این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نشست مشترکی که با حضور محسنی، نماینده دانشگاه مازندران، شکراللهی، نماینده کتابخانه مجلس شورای اسلامی، محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی آمل و قاسمی، نماینده شورای شهر آمل در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، نحوه مشارکت و همکاری سازمان در برگزاری همایش بین‌المللی طالب آملی مورد بررسی قرار گرفت.
 در این همایش بین‌المللی که طی روزهای 15 و 16 آبان‌ماه سال جاری در زادگاه این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌شود، هماهنگی‌های مربوط به حضور مدعوین خارجی و مدیریت پنل تخصصی سهم طالب آملی در گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و هند بر عهده اداره کل توسعه همکاری‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات خواهد بود.
طالب آملی از شاعران برجسته ایرانی است که در معرفی و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی و زبان فارسی به ویژه در شبه قاره هند سهم و نقش مهمی بر عهده داشت.
او که از شاعران سده یازدهم قمری و از تاثیرگذارترین شاعران زمان خود بود توانست با خلق سبک جدید شعری خود توجه بسیاری را به خود جلب کند. این شاعر برجسته مازندرانی علاوه بر مهارت در شعر و ادب در ریاضیات، حکمت و عرفان نیز توانایی داشت.
. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved