-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/03 - 15:16
  • 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آثار قرآنی 7 خوشنویس بوسنیایی به نمایش درآمد

مرکز فرهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر موستار، نمایشگاهی برگرفته از 24 اثر قرآنی خوشنویسی 7 هنرمند بوسنیایی برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان و انجمن خوشنویسان شهر موستار، نمایشگاه آثار قرآنی هنرمندان خوشنویس بوسنی و هرزگوین، دوم مهرماه در مرکز فرهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر موستار افتتاح شد.

در این نمایشگاه، تعداد 24 اثر خوشنویسی 7 هنرمند بوسنیایی به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر این کشور قرار گرفت.

محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان در این مراسم، با اشاره به دیرینگی ارتباطات فرهنگی دو کشور و هنر خوشنویسی ایرانی در بوسنی و هرزگوین و به ویژه شهر موستار، این هنر را به نوعی میراث مشترک مردمان دو کشور دانست.

وی همچنین، برپایی این نمایشگاه و دوره خوشنویسی در مرکز فرهنگی کشورمان را اتفاقی مبارک برای زنده نگهداشتن فرهنگ و هنر قرآنی در موستار برشمرد.

منیب ابرادوویچ، هنرمند برجسته خوشنویسی بوسنی و هرزگوین و مدرس دوره‌های خوشنویسی رایزنی فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه، خوشنویسی ایرانی را نمونه اعلای هنرهای قرآنی عنوان کرد که بسیاری از هنرمندان بوسنی و هرزگوین در طول قرن های متمادی از آن الهام گرفته‌اند.

در پایان، مدارک پایان دوره هنر خوشنویسی خط نستعلیق هنرجویان مرکز فرهنگی کشورمان در شهر موستار اعطا شد.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved