-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/03 - 08:12
  • 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«مبادله» فیلم برتر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های خیابانی صربستان شد

فیلم «مبادله» (سرآلیش) به کارگردانی یاسر احمدی و بهروز باقری در اولین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های خیابانی صربستان به عنوان فیلم برتر در بخش بلند انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به نمایندگی از کارگردانان فیلم در مراسم اختتامیه این رویداد در خانه جونان بلگراد دریافت کرد.

پورپزشک به هنگام دریافت جایزه با تبریک به برگزارکنندگان، شرکت چهار فیلم ایرانی در این جشنواره را نشان دهنده علاقه‌مندی فیلمسازان ایرانی برای حضور در جشنواره‌های صربستان و تقویت تعاملات در حوزه فیلم دانست و افزود: سینمای بعد از انقلاب اسلامی ایران به عنوان سینمایی پیشرو، خلاق، متعهدو متفکر شناخته شده است و موفقیت‌های بسیار زیادی را کسب کرده است.

وی افزود: کیفیت، مضمون، نگاه انسانی و تعهد و صداقت از ویژگی‌هایی است که فیلم و سینمای ایران را محبوب و مخاطبان را مجذوب کرده است.

پورپزشک اظهار داشت: رایزنی فرهنگی با هدف تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری، خود را متعهد به حمایت از حضور فیلم‌ها و کارگردانان ایرانی در جشنواره‌های صربستان می‌داند و از شرکت هنرمندان و آثار هنری به خصوص فیلم و تئاتر در جشنواره‌های بین‌المللی در ایران مانند جشنواره تئاتر و فیلم فجر استقبال کرده و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

شایان ذکر است، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های خیابانی 28 شهریورماه در مرکز جوانان بلگراد کار خود را آغاز کرد. در این جشنواره، 101 فیلم از سراسر جهان در سه بخش رقابتی و در ژانرهای مختلف به مدت چهار روز نمایش داده شد. شخصیت‌های اصلی فیلم‌های این جشنواره در خیابان‌های شهر و جاده‌ها بودند.

از ایران چهار فیلم مبادله (سرآلیش) به کارگردانی یاسر احمدی و بهروز باقری، بازی‌های بازار ساخته سروش دیانتی، انیمیشن سمپاش ساخته فرنوش عابدی و مستند علی برابر علی ساخته علیرضا رفوگران حضور داشتند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved