-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/07/30 - 09:29
  • 44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

«ایران یکی از پایه‌گذاران تمدن فرهنگی و تاریخی در دنیاست»؛ نگاه دیپلمات سوریه‌ای

مدیر مؤسسه دیپلماتیک وزارت خارجه سوریه گفت: ایران همانند سوریه علاوه بر جاذبه‌‏های گردشگری بسیار زیبای خود، با دارا بودن تمدنی فاخر و بسیار عمیق، یکی از پایه‌گذاران تمدن فرهنگی و تاریخی کشورهای دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمیدرضا مختص آبادی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عماد مصطفی مدیر مؤسسه دیپلماتیک وزارت خارجه سوریه با هدف تقویت همکاری‌های مؤثر رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه با مراکز و مؤسسه‌های مطرح این کشور در حوزه آموزش زبان فارسی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری دیدار و تبادل نظر کردند.

عماد مصطفی بر روابط مستحکم، راهبری و استراتژیک میان دو کشور تأکید کرد وگفت: ایران همانند سوریه علاوه بر جاذبه‏های گردشگری بسیار زیبایی خود با دارا بودن تمدنی فاخر و بسیار عمیق، یکی از پایه‌گذاران تمدن فرهنگی و تاریخی کشورهای دنیا به شمار می‌رود، که این جلوه از تمدن ایران را می‌توان در آثار تاریخی همچون مقبره‌ها، مساجد، کاخ‌ها و بسیاری دیگر از آثار شگفت انگیز هنری و صنایع مختلف یافت، حکایتی از نسل‌های متوالی هنرمندانی که نه تنها مهارت‌های خود را از یک نسل به نسل دیگر منتقل کردند، بلکه آن را با نفسی تازه و الهام‌بخش از فرهنگ و تمدن خود غنی ساختند و آثار باستانی پر عظمتی را بر جای گذاشته‌اند.

وی در ادامه خواستار دعوت از کارشناسان و اساتید متخصص ایرانی جهت برگزاری دوره­‌های توانمندسازی مختلف از قبیل: آموزش تاکتیک‌های حرفه‌ای و تخصصی روابط بین‌الملل، مسائل جنگ نرم، رسانه‌­ای، فناوری اطلاعات و ... شد.

مختص آبادی نیز، گزارشی از توافقات و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ارائه داد و گفت: رایزنی طی چند دهه گذشته همکاری‌های موثری با مؤسسات، مراکز و دانشگاه‌های سوریه به ویژه چهار دانشگاه دمشق، حمص، حلب و تشرین داشته است و امروز رایزنی فرهنگی با 10 محوریت به فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی، دوره‌ها و کارگاه‌های توانمندسازی مختلف فرهنگی و هنری و آموزشی با هدف افزایش سطح علمی و فکری تلاش می­کند.

رایزن فرهنگی کشورمان با تأکید بر اهمیت تعمیق روابط، اطمینان داد که در راستای چارچوب، وظایف و اختیارات موجود، همکاری‌های مؤثری در این زمینه صورت خواهد پذیرفت.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved