تحلیل جایگاه دیپلماسی عمومی در گردشگری ایران
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، ناصر رضایی ،عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری در چکیده ی مقاله ای علمی پژوهشی خود با عنوان (تحلیل جایگاه دیپلماسی عمومی در گردشگری ایران) که در فصل نامه ی ژئوپلوتیک آن را به چاپ رسانده اینگونه آورده است :
دیپلماسی عمومی بهره گیری دولت از فرصتها برای پیشبرد اهداف دیپلماتیک است و گردشگری(با بیش از 4/1 میلیارد گردشگر در سال 2014) مؤثرترین پدیده ای است که میتواند به عنوان یک فرصت نقش بسیار مهمی در توسعه دیپلماسی عمومی ایفا نماید. صنعت گردشگری در همه ابعاد به سیاستهای دولت وابسته است و در توسعه سیاسی، ایجاد و گسترش صلح و نیز رشد و توسعه اقتصادی نقش بسیار مهمی بر عهده دارد. در ایران نیز گردشگری با وجود توانایی های بالقوه فراوان؛ علیرغم اینکه بنا بهدلایل مختلف توفیق چندانی در زمینه بهرهبرداری از این مزیت را نداشته است؛ میتواند مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور قرار گیرد. پژوهش حاضر که با روش توصیفی- تحلیلی انجام پذیرفته، بر این سوال تأکید دارد که نقش و جایگاه دیپلماسی عمومی در توسعه گردشگری در ایران چگونه است؟ برای رونق صنعت گردشگری و بهتبع آن توسعه دیپلماسی عمومی دو دسته اقدامات در سطوح داخلی و خارجی پیشنهاد گردیده که مهمترین آنها توجه ویژه به دیپلماسی گردشگری بهعنوان دیپلماسی مثبت و انسانگرا است.
علاقه مندان می توانند از لینک ذیل متن کامل مقاله را دریافت کنند ؛
نظر خود را بنویسید.