-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/08/12 - 18:05
  • 311
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تحلیل جایگاه دیپلماسی عمومی در گردشگری ایران

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  ، ناصر رضایی ،عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری در چکیده ی  مقاله ای علمی پژوهشی خود  با عنوان (تحلیل جایگاه دیپلماسی عمومی در گردشگری ایران) که  در فصل نامه ی ژئوپلوتیک آن را به چاپ رسانده اینگونه آورده است :

دیپلماسی عمومی بهره ­گیری دولت از فرصت­ها برای پیشبرد اهداف دیپلماتیک است و گردشگری(با بیش از 4/1 میلیارد گردشگر در سال 2014) مؤثرترین پدیده ­ای است که می­تواند به عنوان یک فرصت نقش بسیار مهمی در توسعه دیپلماسی عمومی ایفا نماید. صنعت گردشگری در همه ابعاد به سیاست­های دولت وابسته است و در توسعه سیاسی، ایجاد و گسترش صلح و نیز رشد و توسعه اقتصادی نقش بسیار مهمی بر عهده دارد. در ایران نیز گردشگری با وجود توانایی­ های بالقوه فراوان؛ علی‌رغم اینکه بنا به‌دلایل مختلف توفیق چندانی در زمینه بهره­برداری از این مزیت را نداشته است؛ می­تواند مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور قرار گیرد. پژوهش حاضر که با روش توصیفی- تحلیلی انجام پذیرفته، بر این سوال تأکید دارد که نقش و جایگاه دیپلماسی عمومی در توسعه گردشگری در ایران چگونه است؟ برای رونق صنعت گردشگری و به​تبع آن توسعه دیپلماسی عمومی دو دسته اقدامات در سطوح داخلی و خارجی پیشنهاد گردیده که مهمترین آنها توجه ویژه به دیپلماسی گردشگری به‌عنوان دیپلماسی مثبت و انسانگرا است.

  علاقه مندان می توانند از لینک ذیل متن کامل مقاله را دریافت کنند ؛

. .

. .

فایل ها

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved