تحریک کننده ای خطرناک برای اسلام هراسی در سوئد و دانمارک
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اونگلوس ونتیس نویسنده ی یونانی در مقاله با عنوان (تحریک کننده ای خطرناک برای اسلام هراسی در سوئد و دانمارک) اینگونه آورده است :
«آزادی یک شخص در جایی متوقف می گردد که آزادی شخص دیگری شروع می شود.» این گفته از اصول جمهوریت سکولاریسم معاصر است که به ما اروپایی ها در مدارس آموزش داده می شود که - حتی - نسبت به آن احساس افتخار هم داریم.
از این رو - اما - این گفته معروف - همیشه - به معنای اعمال و یا اجرای آن نیست، بخصوص زمانی که برخی با داشتن انگیزه های سیاسی مختلف، به دنبال ایجاد شکاف در جامعه و دشمن تراشی های واهی، خواهان این هستند که جامعه را از مشکلات اصلی خود که می تواند بیکاری و فقر ناشی از رکود اقتصاد جهانی باشد، منحرف کنند. بحران مصنوعی ایجاد شده با سوزاندن قرآن - کریم - در سوئد و دانمارک، از همان فرد مرتبط با یک ارگان راست گرای افراطی که با حمایت نیروهای انتظامی و سرکوبگر این دو کشور و با اختلاف زمان - حدود - یک هفته صورت گرفت، مسئولیتی را - در این اتفاقات - متوجه این دو دولت کشورهای حوزه اسکاندیناوی میکند.
جو تنش آلود ژئوپلتیکی جاری مابین استکهلم و آنکارا که همزمان با بروز مشکلاتی برای پیوستن سوئد به ناتو و نقش ترکیه در موضوعات کردستان است، می تواند سبب ایجاد فضای سیاسی دوقطبی شود، اما - این حوادث - نمی تواند به هیچ وجه نقض حقوق دینی و ایجاد نفرت علیه مسلمانان نه فقط سوئد و کشورهای اسکاندیناوی بلکه در سطح جهانی، را توجیه کند.
نفرت پراکنی دینی به هر شکلی محکوم است چون سبب ترویج نژادپرستی فرهنگی می شود. امروز مسلمانان سیبل حملات هستند، فردا و پس فردا ادیان و فرهنگ های دیگر.
سوزاندن قرآن - کریم - در سوئد و دانمارک دو کشور حامی حقوق بشر، سبب سیاه شدن چهره و جایگاه این دو دولت می شود و پیامی غلط را به انسجام اجتماعی اتحادیه اروپا ارسال می کند. با وجود مشکلات موجود در این اتحادیه در حوزه اقتصادی و پاندمی، از بروکسل درخواست می شود تا در راستای امنیت، صلح و همبستگی این اتحادیه، تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.
امروزه روز شرایط اتخاذ مبتکرانه یک تصمیم سیاسی - حقوقی برای مبارزه با اسلام هراسی، مسیحیت هراسی و هر نوع نفرت پراکنی دینی و فرهنگی دیگر، به یک حد معقولی رسیده است. همانطور که در مورد یهود ستیزی شاهدش بودیم، می بایست شاهد تصمیماتی این چنینی برای حفظ همزیستی بینافرهنگی - دینی در اتحادیه اروپا بدون به خطر افتادن آزادی های فردی و جمعی باشیم.
به این ترتیب اروپا قادر خواهد بود که از پدیده ها خشونتی افراطی و بروز نفرت پراکنی فرهنگی جلوگیری کند. قطعا پیشگیری در این سطح به معنای تضمین عدالت و آرامش اجتماعی و رفاه خواهد شد.
نظر خود را بنویسید.