نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران در تاجیکستان گشایش یافت + عکس
نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گشایش یافت.
وزیر آموزش و علوم گرجستان:
توسعه همکاریهای دانشگاهی با ایران برای ما حائز اهمیت است
چخنکلی در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس، گفت: توسعه همکاریهای دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران نه تنها در حوزه ایرانشناسی بلکه سایر رشتهها به ویژه علوم پزشکی برای ما حائز اهمیت است.
وزیر فرهنگ تأکید کرد؛
همگرایی فرهنگی و هنری ایران و تاجیکستان در مشاهده آثار آشکار است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نزدیکی و همگرایی فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در مشاهده آثار فرهنگی و هنری این کشور کاملا آشکار است.
وزیر فرهنگ: ادبیات مشترک ایران و تاجیکستان سرشار از معنویت و صلح است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زبان مشترک فرهنگی ایران و تاجیکستان همواره زبان رفق و مدارا و محبت و عشق بوده است، گفت: همین ویژگیها سبب شده تا در طول قرنها باشندگان این اقلیم مشترک فرهنگی پرچمدار فرهنگ و فضیلت در منطقه و جهان باشند.
در قالب طرح تاپ؛
کتاب «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری» روانه بازار نشر بنگلادش شد
به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بنگلادش، کتاب «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری» به زبان بنگالی ترجمه و روانه بازار نشر این کشور شد.
در دیدار وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان مطرح شد؛
وزیران فرهنگ جمهوری اسلامی و جمهوری تاجیکستان بر توسعه و تعمیق روابط فرهنگی و هنری تاکید کردند
در جمع دانشجویان دانشگاه اسلاویانی بیشکک؛
زبان فارسی و ایران امروز معرفی شد
طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در جمع دانشجویان جدیدالورود دانشکده روابط بینالملل دانشگاه اسلاویانی بیشکک به معرفی زبان فارسی و ایران امروز پرداخت.
پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه «های اسگوپ» اندونزی نقش بست
پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه بینالمللی «های اسگوپ» اندونزی نقش بست و مورد استقبال دانش آموزان اندونزیایی قرار گرفت.
ایران و افغانستان راههای توسعه مناسبات علمی ـ دانشگاهی را بررسی کردند
نماینده مرکز فرهنگی ایران در هرات و مسئولان آموزشی مفتاح القائم و دانشکده تعلیم و تربیه، راههای توسعه مناسبات علمی ـ دانشگاهی بین دو کشور ایران و افغانستان را بررسی کردند.