حضور بنیاد سینمایی فارابی با 1+9 فیلم در فجر چهل و یکم
بنیاد سینمایی فارابی با 1+9 فیلم در چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر حضور دارد.
گسترش همکاریهای ایران و قزاقستان در زمینه گردشگری و فرهنگ
همکاریهای ایران و قزاقستان در زمینه گردشگری و فرهنگ به منظور درج در سند هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین طرفها نهایی و مورد توافق قرار گرفت.
دستاوردهای زنان سوری به نمایش گذاشته شد
به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، دستاوردهای زنان سوری (4 تا 6 بهمنماه) به نمایش گذاشته شد.
نشست خیام شناسی در سوریه برگزار میشود
نشست خیام شناسی (۶ بهمنماه) از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار میشود.
مروری چهار روزه بر اجراهای بزرگترین رویداد تئاتری ایران؛
جشنواره تئاتر فجر به نیمهراه رسید
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در بخش صحنهای و خیابانی که از روز اول بهمن آغاز به کار کرده تاکنون ۲۸ اجرای صحنهای و ۲۷ اجرای خیابانی پیش روی مخاطبان قرار داده است.
معاون سازمان باستان شناسی هند مطرح کرد؛
وجود کتیبههای عربی و فارسی در هند
آفتاب ضیاء در جمع اساتید و پژوهشگران خط و خوشنویسی هند گفت: بخش کتیبه شناسی سازمان باستان شناسی هند شامل دو بخش است که در بخش بزرگ آن، کتیبههای قدیمی عربی و فارسی نگهداری میشود.
در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛
زمینههای ارتقاء همکاریهای فرهنگی زنان ایران و فیلیپین بررسی شد
در جریان دیدار سرپرست اداره ارتباطات فرهنگی بینالمللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای انجمن دوستی زنان فیلیپین و ایران، زمینههای ارتقاء همکاریهای فرهنگی ـ هنری دو کشور بررسی شد.
دانشگاه مهاتما گاندی و فرهنگستان هنر ایران تفاهمنامه فرهنگی امضا کردند
با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، تفاهمنامه فرهنگی بین دانشگاه مهاتما گاندی و فرهنگستان هنر ایران تفاهمنامه امضا شد.
درباره نمایش «امل» کار جواد الاسدی (عراق)/
آفرینشگری یا بازآفرینی
کدامیک کیفیت مطلوبتری در اجرا دارند؟ اینکه موضوع در شکل اجرایی آن بازسازی عینی بشود یا اینکه شکلی از اجرا آفریده شود و موضوع از دل آن زاییده شود. احتمالاً دومی حالت خلاقانهتری دارد. اجرا در بهترین حالت خود آفرینش جهانی آبژکتیو است که معنا از دل آن زاده میشود. بازسازی اجرا بر اساس معنا میتواند از یک منظر برخلاف جریان آفرینشگری در تئاتر باشد. برای همین است که در مورد شکلسازی یا تجسم بخشیدن به معنا در یک اجرا مهمترین چیزی که میتواند موردانتقاد قرار بگیرد، اصالت هنری اثر است.