گفت وگوی تحلیلی؛
بستر شکلگیری دیپلماسی مقاومت آماده شده است
فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از وظایف این سازمان را جهاد تبیین در راستای گسترش دیپلماسی مقاومت می داند و معتقد است که امروز، بستر این دیپلماسی فراهم است.
نخستین نکوداشت استادان و معلمان زبان فارسی در اتریش برگزار شد
نخستین نکوداشت استادان و معلمان زبان فارسی در اتریش با حضور شماری از استادان، معلمان و کارشناسان حوزه زبانآموزی، در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد.
فردا؛
نشست راهبردشناسی تبیین در فضای علمی ـ فرهنگی بینالمللی برگزار میشود
نشست راهبردشناسی تبیین در فضای علمی ـ فرهنگی بینالمللی با محوریت نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا، سوم تیرماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار میشود.
با هدف تجلیل از کانون خانواده؛
نخستین جشنواره خانوادگی در اوگاندا برگزار میشود
نخستین جشنواره خانوادگی (9 تیرماه) با همکاری شورای عالی بین الادیان اوگاندا برگزار میشود.
ایمانیپور و زارعیکوشا تفاهمنامه تاسیس اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان را امضا کردند
در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی و توسعه صادرات فرهنگی استان کردستان، صبح امروز تفاهمنامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استانداری کردستان با امضای حجتالاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانیپور، رئیس سازمان و اسماعیل زارعیکوشا، استاندار کردستان منعقد شد.
برگزاری میزگرد تکامل فیلمهای انیمیشن در جشنواره بینالمللی فیلم بمبئی
میزگرد تکامل فیلمهای انیمیشن با حضور محمد خیراندیش، کارگردان مطرح انیمیشن ایرانی در جشنواره بینالمللی فیلم بمبئی برگزار شد.
با همکاری تایلند؛
نخستین جشنواره غذای کشورهای عضو ACD در تهران برگزار میشود
مدیران مرکز هماهنگیهای فرهنگی مجمع گفتوگوی همکاری آسیا با سفیر تایلند در تهران دیدار و برای برگزاری جشنواره غذای کشورهای عضوACD و اجرای پروژههای فرهنگی و گردشگری در آسیا توافق کردند.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند:
محصولات فرهنگی باید در جامعه هدف معرفی شود/ تبادل محصولات فرهنگی از ارکان دیپلماسی فرهنگی است
به عقیده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند؛ نیاز است یک الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج ازکشور تدوین شود، چرا که امروزه از دیپلماسی فرهنگی به عنوان «قدرت نرم» نام برده میشود. به طور مثال هویت سازی، برندسازی و تنوع بخشی در صدور کالاها و خدمات محصولات فرهنگی و ... .