logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/22 - 09:39
  • 420
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

حضور پر رنگ جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری شهر ریمینی در ایتالیا

شصتمین دوره نمایشگاه جهانگردی ریمینی به نام تی تی جی TTG در شهر ریمینی واقع در شمال غرب به عنوان "سال آرمان شهر، زندگی، باور" از تاریخ 11 اکتبر برابر با 19 مهر ماه کار خود را آغاز نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهگ و ارتباطات اسلامی این نمایشگاه که به همراه نمایشگاه گردشگری میلان BIT یکی از رخدادهای مهم در سطح بین المللی در خصوص صنعت گردشگری به شمار می آید تا 21 مهر ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

برگزاری این نمایشگاه که در سایه نبرد مردم مظلوم غزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار گردید، شور و حال سنوات گذشته را نداشت و این در حالی بود که امید می رفت با آغاز دوره گردشگری و شکوفایی مجدد این صنعت، نمایشگاه بتواند مخاطب بیشتری را به سوی خود جلب نماید.

 حضور 85 کشور و 2252 غرفه نشانگر این است که صنعت توریسم نه تنها دوران رکود سالهای کرونا را سپری کرده، بلکه با قدرتی بسیار بیشتر به میدان برگشته و موفق شده خسارتهای سه ساله دوران کووید را به راحتی در عرض یکسال جبران نماید.

از میهمن اسلامی مان نیز تعدادی از دفاتر خصوصی جهانگردی به همت و همکاری کانون اتومبیلرانی توانسته بودند در این دوره شرکت نمایند.

آلما تور،  ارگ جدید، بکتاش سیر گشت، السا پرواز تارادیس، کادش سبز سیوان، پردیسان تور، پاسارگاد تور، سیتو تراول به همراه کانون اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از سوی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

شهر ریمنی  مرکز استان امیلیا رومانیا Emilia Romagnia با یکصد و پنجاه هزار نفر جمعیت، بواسطه سواحل زیبای آن در امتداد بخش شمالی دریای آدریاتیک به طول 15 کیلومتر، گسترده شده، به یکی از قطب های مهم جذب گردشگر تابستانی در سطح بین المللی مبدل شده است.

در سال 2022 که اولین سال پس از شیوع کووید بود و صنعت گردشگری رفته رفته داشت جان تازه ای می گرفت شهر ریمینی به تنهایی میزبان یک میلیون و هفتصد هزار توریست بود که نسبت به سال 2019 (قبل از شیوع کووید) 14% کاهش داشته و نسبت به سال 2021 (شیوع کووید) 34% افزایش داشت.

بخش مهمی از اقتصاد شهر ریمینی و اطراف آن از طریق صنعت گردشگری تامین می شود که تمرکز ورود گردشگر به این شهر در فصل تابستان می باشد.

درست به همین علت نمایشگاه جهانگردی ریمینی بعد از BIT میلان، مهمترین نمایشگاه گردشگری ایتالیا می باشد که همه ساله در طول سه روز برگزاری، میزبان دهها هزار بازدید کننده و صدها تور اپراتور قرار می گیرد.

جمهوری اسلامی با غرفه ای به مساحت 64 متر مربع به غرفه سازی شکیل که توسط کانون اتوموبیل رانی جمهوری اسلامی انجام شده بود  با حضور 8 آژانس و به مدیریت آقای دکتر صوفی رئیس کانون اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران،  در این نمایشگاه حضوری فعال داشت.

لیکن همانگونه که قبلا نیز اشاره شده بود، آغاز نبرد مردم مظلوم غزه علیه رژیم صهیونیستی باعث شد که از غرفه های کشورهای حوزه خاورمیانه و غرب آسیا که از مراکز مهم و قطب گردشگر ایتالیایی می باشند، استقبال چندانی مانند دوره های گذشته از سوی عموم به عمل نیاید.

شایان ذکر است که تورم ناشی از رکود اقتصادی در اروپا ، افزایش نرخ پول از سوی بانک مرکزی اروپا و عواملی مانند افزایش قیمت پایانه های سوختی، باعث گردید که هزینه های سفر افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته پیدا کند، بالاخص هزینه بلیط هواپیما و هتل. از این رو ترجیح گردشگر ایتالیایی در حال حاضر تمرکز بر سفرهای داخلی است تا بین المللی. علاوه بر موارد ذکر شده، مشکلاتی مانند تنش در کشورهایی که به منزله قطب گردشگران ایتالیایی به حساب می آیند نیز مزید بر علت شده که آمار ورودی گردشگر اروپایی به کشورهایی مانند مصر، لبنان و ترکیه کاهش چشمگیری داشته باشد. در خصوص جمهوری اسلامی نیز عواملی مانند رسانه های غربی با ترویج ایران هراسی و موانع دیگر، باعث می شوند که آمار ورودی گردشگر اروپایی کاهش یابد.

 محمد تقی امینی رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا، روز چهارشنبه 19 مهر ماه ۱۴۰2 با سفر به شهر ریمینی، ضمن حضور در اولین روز افتتاح نمایشگاه، با آقای دکتر صوفی رئیس کانون اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفتگو کرد.

 رایزن فرهنگی در جریان این بازدید، در محل غرفه های آژانس های توریستی ایرانی در این نمایشگاه نیز حضور یافت و ضمن بازدید، با هنرمندان به گفت و گو پرداخت و علاوه بر ارائه مشاوره، بازخورد، نقطه نظرات، درخواست ها و پیشنهادات و انتقادت آن‌ها را جهت ارتقاء در ادوار آتی اخذ نمود.

 

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved