-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/27 - 13:21
  • 255
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور رایزن فرهنگی کشورمان در نمایشگاه و سمینار صنایع کوچک و متوسط

رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ا دراندونزی درهمایش بین المللی مسوولیت اجتماعی بانک مرکزی اندونزی – توانمند سازی صنایع کوچه و متوسط و برخی از موسسات همسو اندونزیایی حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی محمدرضا ابراهیمی درآغاز برنامه با همکاری شرکت های همسو و فعال در زمینه بازاریابی و فروش انلاین به ارائه معرفی و ظرفیت های صنایع کوچک و متوسط درجمهوری اسلامی ایران  پرداخت. روابط تاریخی – سیاسی – فرهنگی – صنایع تولیدی – توریسم گردشکری ، مواد غذایی از جمله موضوعات مهم و مطرحی بود که با همکاری برخی از شرکت های تولیدی همسو در این سمینار بین المللی ارائه شد. رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه با حضور در غرفه  کشورهای مختلف از نزدیک با مسوولین و نمایندگان بخش های صنایع کوچک و بزرگ دیدار وگفتگو کرد. رایزن فرهنگی کشورمان حمایت دولت ازصاحبان صنایع کوچک و متوسط را متنوع ، به روز و مطابق با استاندارد های بین المللی خواند و خاطر نشان کرد : ما آمادگی داریم حضور صنایع کوچک و خرد دو کشور فعال و تجربیات منتق شود.  بانک مرکزی استان سولاویسی اقدام به برگزاری نمایشگاه بازاریابی، توسعه صنایع متوسط و کوچک کرده که با ارائه خدمات نوین همراه بود. در ادامه دوره ‌های تبلیغات ، بازاریابی و بسته ‌بندی مدرن در این همایش و نمایشگاه که با حضور شرکت‌ های اندونزیایی وکشورهای مختلف برگزارشده بود، معرفی شد. دوره های تولیدی برپایه استانداردهای کیفی و فروش آنلاین دربسترها و سکوهای داخلی از جمله  موضوعاتی بود که با حضور کارشناس زبده، سازمان ‌هایی که درحوزه تولید ، عرضه و صادرات سهم و نقش داشته اند هرکدام بصورت جداگانه به ارائه مقالات و انتقال تجربیات پرداختند. بیمه و گمرک دو سازمان مهم در اندونزی به ارائه آخرین مدل و الگو درحوزه های تسهیل صادرات و واردات و ضمانت اجرایی پرداختند . درادامه  سمینار نمایندگان فرهنگی سفارت خانه های مستقر در اندونزی با حضور درغرفه ‌ها( که از قبل تامین شده) محصولات ممتازکشورهای خودشان را به تولید گنندکان ارائه دادند .رایزنی فرهنگی کشورمان غرفه مناسبی را جهت معرفی ایران یا همان سکوی ایران در نظرگرفت. فروش آنلاین محصولات بخش دیگر برنامه بود که هرکدام از شرکت‌ ها با انتقال تجربیات خود (سکوهای فروش آنلاین درعرصه‌ بین‌المللی) را معرفی کردند. سمینار بعدالظهر  هم متنا ظرسازی صاحبان صنایع کوچک و متوسط و خریداران بود که غرفه داران  حضور فعال داشته‌ اند. در ابتکاری جدید  متولیان برگزاری این نمایشگاه ، غرفه ‌ها را برای خریداران آماده کرده و تولیدکنندگان بدنبال بازاریابی ومعرفی محصولات خود به صاحبان غرفه یعنی خریداران بوده اند. این نوع همایش و نمایشگاه با این سبک و سیاق  سومین سال متوالی است، که برگزار شده و بعنوان یک الگو جدید در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا در حال اجرا می باشد. هدف بانک مرکزی اندونزی با اجرای و ارائه این نوع راهکارها و روش ها، بدنبال تقویت صنایع کوچک و متوسط و استاندارد های تولیدی با مقیاس جهانی است. همانطوری که می‌دانید براساس گزارش آمار وزارت سرمایه گذاری  فعالیت و رونق بخش کارگاههای تولیدی کوچک و متوسط نقش مهمی  در رشد اقتصادی اندونزی داشته است. کشورهای جمهوری اسلامی ایران ، مالزی ، سنکاپور، ترکیه ، تونس ، نیجریه ، آمریکا ، استرالیا، چین، کره جنوبی در این نمایشگاه حضور داشته اند.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved