logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/20 - 11:50
  • 161
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به دنبال ایجاد شبکه صادرات محصولات فرهنگی هستیم

مدیرعامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی گفت: ما به دنبال ایجاد شبکه شناخته شده و معتبر صادرات محصولات و خدمات فرهنگی ایرانی اسلامی در کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیرعامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی در ششمین و آخرین روز نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، با تاکید بر صادرات خدمات و محصولات فرهنگی به چشم انداز فعالیت این موسسه فرهنگی پرداخت.

وی درباره رویکرد نوین موسسه فرهنگی بین المللی الهدی، توضیح داد: ما به دنبال ایجاد شبکه شناخته شده و معتبر صادرات محصولات و خدمات فرهنگی ایرانی اسلامی در کشورهای همسایه هستیم. از سوی دیگر، در بین قدرت های نوظهور همچون بریکس و شانگهای، تلاش خواهیم کرد که این شبکه را ایجاد کنیم.

مهدی فیاضی ادامه داد: در راستای دیپلماسی فرهنگی تراز چهل واره دوم انقلاب اسلامی، برنامه ای برای تحول این موسسه تدوین شدهاست که در حوزه نشریات، 34 شماره در یک و نیم سال اخیر تولید و منتشر شده است. از آن میان می توان به نشریاتی همچون محجوبه، ایران نوین، چشم انداز جهان اسلامی، اکوا و الوحده اشاره کرد که به زبان های مختلفی منتشر شده اند.

  فیاضی علاوه بر تامین محتوای به روز برای رایزنان فرهنگی در کشورهای مختلف، به تامین اقلام برای نمایشگاه کتاب و فروش اقلام فرهنگی اشاره و تاکید کرد: ما با تمام توان، باید در صحنه های فرهنگی حضور داشته باشیم و برجستگی های فرهنگ ایران اسلامی را به جهانیان ارائه کنیم. 

مدیرعامل موسسه فرهنگی بین المللی الهدی، درباره برنامه تحولی گفت: تولید محصولات رسانه ای حرفه ای با عنوان معرفی ظرفیت فرهنگ ایران، تغییر رویکرد به صادرات کالا و خدمات و توجه به محصولات دانش بنیان و صنایع خلاق و غنی سازی نشریات با بهره مندی از شبکه انسانی تراز و نامدار و توسعه به زبان کشورهای همسایه، از جمله اصلی ترین برنامه های ما برای تحول در سازمان و حضوری اثرگذار در عرصه های فرهنگی بین الملل است. 

 

وی، هم افزایی در تولید، تامین و غنی سازی محصولات فرهنگی را یکی از کارهای مهمی دانست که رایزنان فرهنگی کشورمان می توانند انجام دهد و افزود: انتظار می رود که رایزنان فرهنگی در این بخش ها همکاری و هم افزایی موثری با موسسه الهدی داشته باشند. همچنین لازم است در اقتصاد فرهنگ، رایزنان فرهنگی هم افزایی داشته باشند.

فیاضی درباره انتظارات خود از رایزنان فرهنگی، بیان کرد: تامین مالی، تولید کتاب و ناشر، صادرات فرهنگی و اقتصاد فرهنگ اقدام در زمینه فروش محصولات و خدمات فرهنگی ایرانی، ارائه مقالات تراز معرفی محتوای تولید شده تراز توس نخبگان بومی و بین المللی، از جمله انتظاراتی است که از نمایندگان و فعالان عرصه دیپلماسی فرهنگی داریم و امیدواریم با انجام این اقدامات و برآورده کردن انتظارات، بتوانیم در اعتلای فرهنگ کشورمان و شناساندن هر چه بهتر آن به جهانیان، موفق باشیم.

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، از 15 مهرماه 1402، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرده است و امروز 20 مهرماه به کار خود پایان می دهد.



. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved