-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/05 - 10:14
  • 239
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
تبیین حسین روزبه در رسانه ی ملی:

ابتکارات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه تحولی

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: اولویت دادن به ایرانیان خارج از کشور در دستور کار این سازمان بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ۱۰ تیر سالروز تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات حدود سه دهه پیش برای تجمیع فعالیت‌های فرهنگی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تأسیس شد. 

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: این سازمان نقش اتصال دهنده توان و ظرفیت فرهنگی موجود در جمهوری اسلامی ایران با نیاز‌های موجود در خارج از مرز‌ها است.

روزبه گفت: این سازمان یکی از فعالیت‌های اصلی خودش را شناساندن ظرفیت انقلاب اسلامی در کشور‌های همسایه، ایران فرهنگی، جهان اسلام و بقیه نقاط جهان است. 

وی افزود: شناساندن جریان‌های فرهنگی خارج از کشور و موجود در عرصه منطقه‌ای و جهانی برای فضای فرهنگی داخل کشور جزء وظایف دیرین سازمان فرهنگ و ارتباطات است. 

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه اول آن شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی به دنیا است و در گام دوم شناسایی کردن ظرفیت‌های فرهنگی دنیا برای سیاستگذاران فرهنگی داخل کشور و برای فضای فرهنگی کشور است. 

روزبه افزود: این نقاط در قالب رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا تاسیس شده است. 

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین رویکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات در دوره جدید خودش مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی است.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: در کشور مقصد، رایزن فرهنگی نقش حامی و راهبر مجموعه‌های فرهنگی متصل را دارد. 

روزبه درباره مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی بین المللی جمهوری اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات سعی کرده است راهبر ماجرا باشد و در نقش حامی از شبکه فعالان جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فعالیت‌های شان در خارج از مرز‌ها حمایت‌های زیادی را انجام دهد. 

وی افزود: مردم، نخبگان و حکومت‌ها مخاطب سازمان فرهنگ و ارتباطات هستند؛ اجرای سازی توافقنامه‌های فرهنگی با کشور‌های دیگر، اولویت دادن به ایرانیان خارج از کشور در دستور کار این سازمان بوده است.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره ابتکارات و برنامه تحولی این سازمان گفت: «جوان گرایی رایزن ها، انتصاب رایزن بانو در کشور فرانسه، رایزن اهل سنت برای رایزنی فرهنگی در مصر، استفاده طیفی از تجربه و جوانی در کنار هم در انتصاب ها، حضور موثرتر در فضای مجازی برای شناساندن ایران اسلامی، دعوت از متنفذان اجتماعی (اینفلوئنسرها) خارج از کشور، برای روایت واقعی از وضعیت ایران» از ابتکارات و برنامه تحولی این سازمان در دوره جدید بوده است. 

روزبه گفت: رسانه‌های جریان اصلی غرب به توافق رسیده اند حداکثری‌ترین اجماع پیرامون تحریم ایران، تحریم رسانه‌ای ایران است. تحریم تصویر ایران وجود دارد. انسجام جامعه ایران، اینکه امروز جوانان می‌توانند و مایلند کشورشان را بسازند و حضور زن‌های ایرانی در عرصه‌های مختلف هیچ جا روایت نمی‌شود. 

وی افزود: یکی از محور‌های تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استفاده از ظرفیت مردمی قابل ارائه در عرصه بین الملل است. 

معاونت توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: فلسطین در چند ماه گذشته کانونی‌ترین نقطه برای خبر بوده است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصمیم گرفته است رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فلسطین را بصورت غیر مستقر انتخاب کند. سازو کار اداری اجرایی آن انجام شده و در آینده نزدیک هم شخص آن انتخاب و اطلاع رسانی می‌شود.

روزبه افزود: اصلی‌ترین نکته‌ای که در حوزه جهاد تبیین باید به آن توجه کنیم شکستن حصار تحریم رسانه‌ای است که اتفاق افتاده است؛ یک از اقدامات دقیق و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب نگارش پیامشان نسبت به فعالین دانشجویی اروپا و آمریکا بود که اتفاقی بزرگ در تاریخ است. 

. .

. .

فیلم ها

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved