• 1402/12/13 - 09:06
  • 116
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سی‌ و یکمین شماره مجله چشم انداز ایران با عنوان یونانی ایران¬اُراما منتشر شد

شماره مجله چشم انداز ایران منحصرا به تخت جمشید، پایتخت باستانی پادشاهان هخامنشی ایران (فارس) در حدود 50 کیلومتری شمال شرقی شیراز، اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سی‌ و یکمین شماره دوهفته­نامه چشم انداز ایران که با عنوان یونانی ایران­اُراما شناخته می­شود، 11 اسفند ماه 1402 (1 مارچ 2023) منتشر شد. این مجله با هدف توسعه شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می­شود. مجله چشم­انداز ایران علاوه ­بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به آدرس www.iranorama.gr، از طریق پست الکترونیکی برای بیش از 3000 نفر از علاقه­مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می­گردد. پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی مشتمل بر 3000 مخاطب از جمله علاقه­مندان به زبان فارسی، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت­های فرهنگی یونان است. همچنین امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته نامه در سایت مذکور فراهم شده است.

در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: سی و یکمین شماره مجله چشم انداز ایران منحصرا به تخت جمشید، پایتخت باستانی پادشاهان هخامنشی ایران (فارس) در حدود 50 کیلومتری شمال شرقی شیراز، اختصاص دارد. در این شماره می خواهیم به عظمت و شکوه تخت جمشید پی ببریم و تاریخ، ظهور و سقوط آن را بیشتر مطالعه کنیم. همچنین میراث و بقایای این کاخ عظیم را که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، از منظر تاریخی و ساختار معماری آن بررسی می کنیم. علاوه بر این، از کاوش های باستان شناسی که در این منطقه طی سال ها اخیر انجام شده است، مطلع می شویم.  در شماره بعدی نیز به شهر باستانی پاسارگاد سفر خواهم کرد که بقایای آن در 87 کیلومتری شمال شرقی تخت جمشید قرار دارد، شهری که اولین پایتخت امپراتوری ایران بوده است.

لازم به ذکر است، این نشریه با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان و به همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می­شود. خانم پارچاناکی دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه­مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است.

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.