توافق ایران و صربستان برای تولیدات مشترک رسانهای
گروه رسانهای آرنا و شبکه بالکان تریپ صربستان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برای تولیدات مشترک رسانهای توافق کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نبویشا ژوگیچ، مدیر عامل گروه رسانهای آرنا و شبکه بالکان تریپ Balkan Trip و ایوان استفانوویچ، رئیس انجمن دیپلماسی مردمی با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفتوگو کردند.
در این دیدار که رشید حسن پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، زمینههای همکاری با شبکه بالکان تریپ مورد بررسی قرار گرفت.
حسن پور با اشاره به فعالیتهای فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان گفت: برنامههای مختلفی در حال انجام است از جمله برگزاری مراسم جشن نوروز در تاریخ 26 مارس در بلگراد که با استقبال زیادی روبرو شد.
نبویشا ژوگیچ اظهار داشت: گروه رسانهای آرنا اسپرت متشکل از 16 کانال تلویزیونی ورزشی است که منطقه بالکان را پوشش میدهد و به جز کانالهای ورزشی، دو کانال فیلم سینمایی، سه کانال موسیقی و یک کانال پرطرفدار "بالکان تریپ" ویژه گردشگری نیز فعالیت دارند.
وی در مورد کانال گردشگری بالکان تریپ گفت: این کانال از سال 2020 شروع به فعالیت کرده است و بین 5/1 تا 2 درصد بییندگان تلویزیونی، این کانال را میبینند و این رقم روز به روز در حال افزایش است. براساس آمارها بینندگان آن از کانال 2 تلویزیون ملی صربستان RTS بیشتر است، هدف بالکان تریپ به تصویر کشیدن زیباییهای صربستان و بالکان و کشورهای دوست صربستان مانند روسیه، چین و ایران است.
مدیر عامل گروه رسانهای آرنا و شبکه بالکان تریپ ابراز کرد: هم اکنون همکاریها با روسیه و چین آغاز شده است؛ از جمله مستند روسیه از آغاز تاریخ تا جنگ جهانی دوم و از کشور چین نیز سه برنامه "طعم چین"، "چین از آسمان" و "چین از دریا" تهیه شده است که به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، شهرها و فعالیت و زندگی مردم چین میپردازد و اطلاعاتی را ارائه میدهد که عموم مردم از آن بی خبرند.
وی ادامه داد: بالکان تریپ میخواهد برنامههای تلویزیونی خارجی را با بالاترین کیفیت که در آن گردشگری در مقاصد دورافتاده ارائه میشود به بینندگان خود ارائه دهد.
نبویشا ژوگیچ عنوان کرد: بالکان تریپ به گونهای طراحی شده است که تمامی اشکال گردشگری و صنعت گردشگری (مقاصد توریستی، رویدادها، زیبایی های جغرافیایی کشف نشده، گردشگری فرهنگی، گردشگری مذهبی، توریسم قومی...) را با روشهای نو و محتوای اصلی ارائه دهد.
وی در عین حال، گفت: بالکان تریپ برنامه خود را در شبکه تلویزیون کابلی، بزرگترین شرکت مخابراتی صربستان و منطقه یعنی Telekom Srbijaپخش میکند. سیستم تلویزیون کابلی در بیش از یک میلیون خانوار در صربستان و به طور قابل توجهی در منطقه بالکان موجود است.
نبویشا ژوگیچ افزود: مخاطبان ما عمدتا نسل جوان هستند و با توجه به عدم آشنایی نسل جوان با ایران ما آمادگی داریم با برنامههای جذاب مستند و گردشگری و روشهای دیگر در این زمینه همکاری کنیم.
وی ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیتهای آرنا اسپرت امور خیریه است که با تأسیس یک انجمن غیرانتفاعی دیپلماسی عمومی را دنبال میکند و از جمله فعالیتهایش تأمین نیازهای ورزشی مدارس و برنامههای فرهنگی به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با سایر کشورها و فرهنگهاست.
پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان نیز در سخنانی، گفت: همسویی دیدگاهها و ظرفیتهای طرفین زمینه برای آغاز همکاریهای مشترک را فراهم آورده است و رایزنی فرهنگی آمادگی خود را برای هماهنگی جهت اعزام تیم مستندساز شبکه به ایران، تأمین محتوای لازم برای معرفی ایران به نسل جوان، ارائه فیلمهای مستند دارای مجوز برای پخش در شبکه، آمادگی برای تهیه گزارش شبکه از فعالیتهای رایزنی فرهنگی اعلام میکند.
در ادامه این دیدار، مواردی چون معرفی تیم دو نفره گزارشگر از سوی شبکه بالکان تریپ برای اعزام به ایران و هماهنگی رایزنی فرهنگی در این زمینه، تهیه گزارشی از فعالیتهای رایزنی و تولیدات و برنامههای آن، پخش فیلمهای مستند در مورد ایران و گردشگری از این شبکه و همکاری شبکه در برگزاری هفته فرهنگ ایران در خانه جوانان بلگراد و برگزاری کلاس آشنایی با ایران برای کودکان نیز مورد توافق گرفت.
انتهای پیام /
نظر خود را بنویسید.