• 1403/07/05 - 10:03
  • 250
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» رونمایی شد

در آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر، مراسم رونمایی از کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» با حضور علما و برگزیدگان این رویداد، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب در پنج فصل تألیف و در آن، به بیان منشور جازه جهانی شهید صدر شامل اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات آن که مزین به نام نظریه پرداز معاصر و اندیشمند شهید سیدمحمدباقر صدر شده، پرداخته است.

در مقدمه این کتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگزاری جایزه جهانی صدر و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آورده است: برای باور به تحول در علوم انسانی اسلامی، باید ابتدا به تأثیر آن در تحولات بزرگ جهانی باور داشت؛ انقلاب اسلامی، حقیقت روشنی است بر تحول آفرینی علومی که در حجره های حوزه های دینی خوانده شد.

وی در ادامه این سؤال را مطرح کرده است که «اگر ایمان به این تأثیر در تحول داریم، حال سؤال این است برای بسط دامنه آن در شعاع جهانی، چه باید کرد؟»

فصل اول این کتاب، به «جایزه شهید صدر؛ درگاهی برای توجه به علوم انسانی-اسلامی با رویکرد بین‌المللی» پرداخته شده است.

فصل دوم نیز درباره «بین‌المللی سازی علوم انسانی-اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» است.

فصل سوم، «بین‌المللی سازی علوم انسانی-اسلامی، واقعیت‌ها و ظرفیت‌ها» را مورد بحث قرار داده است.

در فصل چهارم، درباره «بین‌المللی سازی علوم انسانی اسلامی، برخی چالش‌ها در رویکردهای عملی و نظری» می‌خوانیم.

فصل پنجم و پایانی نیز، «جایزه‌ای به نام و یاد شهیدی بر صدر دانش و اندیشه» نام دارد.

نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هدف حمایت از نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی - اسلامی در سطح جهانی، 5 مهرماه در شهر قم به کار خود پایان داد.

معرفی برگزیدگان، رونمایی از دو کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» و «آثار برگزیده نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر» که شامل نظریه‌ها و اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی شایسته ارائه جهانی است، رونمایی شد. فراخوان دومین دوره این رویداد نیز منتشر شد.

 

 

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.