• 1403/08/13 - 14:01
  • 228
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دیدار مسوولان ساترا با رییس دستگاه دیپلماسی فرهنگی؛ ایمانی‌پور: «فرهنگ با کمک اقتصاد سریع‌تر توسعه می‌یابد»

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار رییس رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، بر اهمیت دادن به اقتصاد فرهنگ و بهره مندی از سکوهای نمایش آثار تصویری در این عرصه، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور با بیان اینکه فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی که از طریق سکوهای نمایش آثار تصویری، عرضه می‌شود، در عرصه دیپلماسی فرهنگی مؤثر هستند، اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به موضوع اقتصاد فرهنگ توجه جدی دارد و این موضوع، نه از منظر فعالیت اقتصادی، بلکه برای کمک به توسعه فرهنگ، صورت گرفته است، چرا که معتقدیم فرهنگ در جایی که جنبه های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، سریع تر و سهل تر توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: از این رو تلاش می‌کنیم که با بهره مندی از تعاملات فرهنگی، به توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی در ایران کمک شود.

ایمانی‌پور درباره اهمیت سکوهای نمایش آثار تصویری، گفت: یکی از کاستی‌هایی که در کشور وجود دارد، عدم ارائه و عرضه درست داشته‌ها و توانمندی‌های‌مان است. هنوز بسیاری از این موارد، ناشناخته مانده است و اگر سکوهایی ایجاد شود که این داشته‌ها را به درستی برای مخاطبان خارج از کشور، معرفی کند، کار و خدمت بزرگی به کشور و نظام کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با انتقاد از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگ، ابراز کرد: براساس هماهنگی‌ها و تلاش‌هایی که نمایندگان فرهنگی ما در خارج از کشور انجام داده‌اند، بارها از سازمان صدا و سیما خواسته‌ایم محصولات خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد تا از این طریق، تعاملات فرهنگی بین‌المللی رونق گیرد، اما نگاه اقتصادی حاکم بر این موضوع، مانع از انجام کار شده است و متاسفانه ما فرصت‌ها را در چنین شرایطی، از دست می‌دهیم.

به دنبال توسعه صادرات و خدمات محصولات فرهنگی کشور هستیم

وی همچنین، بیان کرد: در حوزه برخی از تولیدات علمی هم، نگاه اقتصادی جلوی ترویج آن را می‌گیرد. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که محصولات تولیدشده از سوی معارضین ما سهل الوصول است. ما در واقع، دچار ضعف در توزیع و نشر محتوا هستیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه به دنبال توسعه صادرات و خدمات محصولات فرهنگی کشور هستیم، گفت: نقش ما در عرصه فرهنگ، تسهیل گری است؛ بنابراین به دنبال فروش یا عرضه محصولات و خدمات فرهنگی نیستیم. دغدغه ما این است که ظرفیت‌های شناخته شده کشور را معرفی و به یکدیگر متصل کنیم.

ایمانی‌پور ادامه داد: نمایندگان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور نیز، به دنبال تسهیل گری در ارتباطات فرهنگی هستند و در همین مسیر گام بر می‌دارند.

وی از مسوولان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) خواست زمینه فعالیت سکوهای نمایش آثار تصویری در خارج از کشور و رونق بخشی به این حوزه برای معرفی فرهنگ ایران را فراهم سازند و بیان کرد: کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ما، علاقه‌مند به آثار تولید شده ما هستند بنابراین شرایط برای این تعامل، می‌باید که فراهم شود. برای ایجاد اطمینان، می‌توانیم با کمک بخش خصوصی، برند بومی از آثار ایرانی را در کشور میزبان ایجاد کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور همچنین به فعالیت سامانه دماوند با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و گفت: این سامانه برای عرضه محتوای مناسب معرفی بهتر ایران در عرصه بین‌الملل، فعالیت می‌کند و فرصت خوبی برای ساترا و سامانه دماوند خواهد بود که با یکدیگر، وارد همکاری شوند.

حمایت رایزنان فرهنگی از آثار دارای مجوز

سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نیز در این دیدار، گفت: از رایزنان و نمایندگان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور تقاضا داریم برای معرفی بهتر و تأثیرگذارتر فرهنگ کشورمان، فضا را برای عرضه محصولات دارای مجوز کشور فراهم کنند و از سوءاستفاده برخی افراد برای ارائه آثار بدون مجوز در خارج از کشور جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: آمادگی داریم تا برای رایزنان فرهنگی، شبکه ارتباطی تسهیل شده‌ای، ارائه کنیم تا از این طریق بتوانند به آثار تولیدشده تصویری در کشور، در محل ماموریت خود بهره ببرند.

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.