-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/10 - 14:56
  • 115
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نمایش صنایع دستی ایران در کراچی

به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، غرفه صنایع دستی ایران در هتل MOVENPICK کراچی دایر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دعوت شورای روابط بین‌الملل کراچی، غرفه صنایع دستی ایران 10 شهریورماه به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با مشارکت و همکاری وزارت توسعه ایالت سند و شورای روابط بین‌الملل کراچی در نمایشگاه صنایع دستی سند دایر شد.

در این نمایشگاه، ۲۰ غرفه فرهنگی حاوی اقلام صنایع دستی ایالت سند از جمله ظروف، پارچه، لباس، شال وکفش سنتی و... توسط مؤسسات محلی دایر شده بود. همچنین در غرفه ایران انواع صنایع دستی، کتاب تمام رنگی راهنمای مراکز باستانی و توریستی ایران، کتاب تمام رنگی معرفی فرش‌های نفیس ایران، کتاب زندگینامه شهید دکتر رئیسی، بروشور معرفی خانه فرهنگ ایران و ... به نمایش گذاشته شده بود.

در کنار غرفه ایران، مرکز فرهنگی روسیه در کراچی نیز، غرفه صنایع دستی دایر کرده بود.

مراسم افتاحیه این نمایشگاه با حضور سعیدغنی وزیر حکومت محلی ایالت سند، حسن نوریان سرکنسول و سعید طالبی نیا مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، سرکنسول ژاپن، سرکنسول ترکیه، سرکنسول بنگلادش، سعدیه راشد رئیس دانشگاه دولتی همدرد، مسئولان فرهنگی روسیه و آمریکا، چند نفر دیپلمات از کشورهای دیگر و تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی هنری و تجار سرشناس در یکی از سالن‌های اجتماعات هتل برگزار شد.

سعید غنی به همراه سرکنسول‌های خارجی و میهمانان دیگر از تک تک غرفه ها بازدید کرد و از مسئولان غرفه ها برای حضور در نمایشگاه قدردانی به عمل آورد.

وی همچنین به همراه نوریان و طالبی نیا و تعدادی از دیپلمات‌های خارجی از غرفه ایران، بازدید مفصلی به عمل آورد و از هنر زیبای ایرانی ستایش کرد.

در ادامه، حسن نوریان، سرکنسول ایران توضیحاتی در خصوص هنر فرش ایران و صنایع دستی کشورمان به سرکنسول‌های کشورهای خارجی ارائه کرد.

همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اهدای شال سندی از سرکنسول‌های حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است، از آغاز تا پایان نمایشگاه که به مدت شش ساعت طول کشید، کلیپ‌های زیبایی در معرفی هنر و گردشگری ایران که توسط خانه فرهنگ تهیه شده بود، از طریق تلویزیون شهری داخل نمایشگاه نمایش داده شد که مورد استقبال گسترده مراجعین قرار گرفت.

همچنین، کلیپ سخنرانی مسئول خانه فرهنگ ایران در خصوص معرفی خانه فرهنگ ایران، بارها در سالن پخش شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved