-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/02 - 00:05
  • 147
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

لزوم تقویت دپارتمان‌های زبان و ادبیات فارسی در ایالت سند پاکستان

یک پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی در ایالت سند در دیدار با مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی، خواستار اعزام اساتید آموزش مکالمه زبان فارسی به مراکز آموزشی این ایالت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای گسترش و تقویت دپارتمان‌های زبان و ادبیات فارسی در ایالت سند، سعید طالبی‌نیا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کراچی با خانم سحرگل از پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی در ایالت سند پاکستان دیدار کرد.

طالبی‌نیا به تشریح فعالیت‌های خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آموزش زبان فارسی در کراچی، بورسیه دانشجویان مستعد برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران، برگزاری جلسات ادبی و محافل شعری و سایر فعالیت‌های مرتبط با زبان فارسی پرداخت.

سحرگل با اشاره به همکاری‌های گذشته خود با خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاکستان گفت: به دلیل آشنایی به زبان‌های مختلف مثل فارسی، انگلیسی، فرانسوی، عربی، اردو، سندی و سرائیکی تجارب خوبی در این زمینه دارم و علاقه‌مندم با خانه فرهنگ ایران در کراچی همکاری کنم.

این پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی در ایالت سند، خواستار بورسیه پست دکتری در یکی از دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی، آمادگی خود را برای تدریس در کلاس‌های مکالمه زبان فارسی خانه فرهنگ کراچی اعلام کرد.

سحرگل همچنین، خواستار اعزام اساتید آموزش مکالمه زبان فارسی از خانه فرهنگ حیدرآباد به مراکز آموزشی و بخش زبان‌های خارجی University of Sufism and Modern Sciences در بخش  Luari Sharif شهر Badin در ایالت سند شد.

این نخبه علمی در ادامه، مطرح کرد: لازم است اساتید زبان و ادبیات فارسی از ایران به بخش زبان‌های خارجی دانشگاه صوفیسم در ایالت سند نیز اعزام شوند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved