• 1404/02/09 - 14:33
  • 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شصت و سومین شماره مجله الهدی در بغداد منتشر شد

شصت و سومین شماره مجله الهدی توسط مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد منتشر شد.

این شماره از نشریه با پرداختن به موضوعات مختلف علمی، حوزوی و دانشگاهی به زیور طبع آراسته شده است. مهمترین مقالات منتشر شده در این شماره از نشریه عبارتند از :

۱. سخنان مقام معظم رهبری:

در این بخش، رهنمودهای مقام معظم رهبری دام ظله با محوریت این جمله که «در قبال مذاکرات، نه باید خوش‌بینی مفرط داشت و نه بدبینی شدید و نباید سرنوشت کشور را به مذاکرات گره زد»، بازتاب یافته است.

ناظران سیاسی و حوزه‌های علمیه این فرمایشات را معیار فکری و سیاسی مهمی در تعیین مسیر مذاکرات با آمریکا دانسته‌اند، به ویژه تأکید ایشان بر جدا کردن امور داخلی کشور از روند مذاکرات، که آن را اقدامی راهبردی قلمداد کرده‌اند.

این تفکیک، به عنوان یک رهنمود کلیدی مطرح شد تا کشور در دام معطلی و وابستگی به نتایج مذاکرات نیفتد و هیچ فعالیتی معطل روند مذاکرات کند.

۲. پرونده فکری:

در این بخش، پژوهش‌های اندیشه‌ای زیر ارائه شده است:

الف: «شیخ محمدحسین آل کاشف الغطاء و نقش پیشگامانه او در تمدن اسلامی»- هاشم میلانی

ب: «اندیشه اجتماعی اسلامی و نقش آن در مواجهه با مدرنیته سکولار، در اندیشه علامه طباطبایی»- آقاجانی

۳. پرونده نهضت حسینی:

دو پژوهش مهم در این محور مطرح شده است:

الف: «زیارت امام حسین (ع) و پدیده مواکب در دوران اموی و عباسی؛ مطالعه‌ای در تاریخ و روانشناسی»- محمد هاشم حمدانی

ب: «نقد خوانش اسطوره‌ای از شعائر حسینی»- شیخ ثناء الدهلکی

۴. مطالعات قرآنی:

در این بخش دو پژوهش ارائه شده است:

الف: «امر و نهی در قرآن؛ پژوهشی درباره ی آزادی فردی در اسلام و رویکرد غربی»- شیخ سامر توفیق

ب: «ترتیب سوره‌های قرآن از نظر مستشرقان و تلاش های آنان برای تحریف قرآن»- محمد جعفر العارضی

۵. مطالعات اعتقادی، فکری و انتقادی:

الف: «فضای مجازی: رسانه به عنوان ابزار تروریسم مرکزی غرب»- علی القصیر

ب: «راهکارهای مصون سازی عقیده و نقش پیوستگی به مکتب اهل بیت (ع)»- لقاء فؤاد

ج: «داده‌های علوم قرآن و زبان شناسی»- خماس ساعدی

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

. .

. .

About Us

The argument in favor of using filler text goes something like this: If you use arey real content in the Consulting Process anytime you reachtent.