-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/06 - 16:10
  • 178
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سی و سومین شماره پادکست جلوه‌های ایران (ایرانکست) منتشر شد

سی و سومین شماره پادکست جلوه‌های ایران در تاریخ ششم شهریور ماه 1403 منتشر شد و از طریق شبکه‌های اجتماعی صدا محور نظیر ساندکلود، اسپاتیفای و یوتیوب در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  این شماره از پادکست، که به گویندگی سرکار خانم آنا ماریا خاجی استیلیانوو، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ترجمه از دانشگاه ایونی، تدوین و تولید شده است، به مصاحبه‌ای با سرکار خانم آنا گیاتی، پزشک روانشناس، که به تازگی و در قالب مدرسه تابستانی بنیاد سعدی به ایران سفر کرده است، اختصاص دارد.

خانم گیاتی در این مصاحبه ضمن بیان تجربیات خود از سفر به ایران، اظهار داشت: "چند سال پیش به دنبال فعالیتی برای پر کردن زمان خالی خود بودم و تصمیم گرفتم زبان خارجی جدید و متفاوتی را یاد بگیرم. از برگزاری کلاس‌های زبان فارسی در رایزنی فرهنگی ایران مطلع شدم و در این کلاس‌ها ثبت‌نام کردم. موفق شدم دوره کامل این کلاس‌ها را طی چهار سال به پایان برسانم. سپس با اطلاع‌رسانی این نمایندگی، متوجه شدم که بنیاد سعدی برای ماه آگوست کلاس‌های تابستانی برگزار می‌کند. همیشه دوست داشتم هم زبان فارسی‌ام را در بخش گویش قوی‌تر کنم و هم کشوری که این همه سال از آن می‌خواندم را از نزدیک ببینم."

وی در ادامه گفت: "من از این سفر به طور کلی راضی هستم و از ایران و کلاس‌های فارسی آنجا بسیار خوشنودم. ایران را دقیقا همان‌طور که در ذهنم بود دیدم؛ کشوری بزرگ با مردمانی مهربان و به‌روز. در این مدت، سفری کوتاه به شمال ایران، منطقه نمک‌آبرود و شهر اصفهان هم داشتیم. ما در این مدت، به غیر از کلاس‌ها، با سایر شرکت‌کنندگان این دوره که بیش از 50 نفر بودند و بیشتر از کشورهای هم‌مرز با ایران آمده بودند، به مراکز دیدنی تهران مثل برج میلاد، برج آزادی، بازار تهران، پل طبیعت، کاخ‌های سعدآباد و گلستان و غیره رفتیم. من در این سفر تنها نبودم؛ دو شرکت‌کننده یونانی دیگر هم با من بودند. ما عصرها و پس از پایان برنامه‌های روزانه به گردش در مناطق اطراف بنیاد سعدی می‌پرداختیم و با مردم صحبت می‌کردیم."

خانم گیاتی، در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه "آیا نکته منفی‌ای در این سفر وجود داشت که با آن مواجه شدی؟"، چنین پاسخ داد: "واقعا بدون غلو هیچ نکته منفی ندیدم. شاید تنها نکته منفی، شلوغی و آلودگی هوای تهران و مشکلات اینترنت بود که دسترسی به صفحات اجتماعی یا اپلیکیشن‌های مختلف را سخت می‌کرد. مردم ایران بسیار مهربان هستند و جوانان به خوبی به زبان‌های خارجی تسلط دارند. شهر اصفهان مانند موزه‌ای بزرگ است و هر نقطه شهر جایی تاریخی است. شاید اصفهان می‌توانست برای من به عنوان محلی برای زندگی دائمی باشد. همچنین سفری هم به شهر نمک‌آبرود داشتیم و سوار تله‌کابین شدیم. سرسبزی و زیبایی‌های این منطقه برای من شبیه به شهرهای شمالی اروپا بود و با سایر نقاط ایران بسیار متفاوت."

وی در پایان خاطرنشان کرد: "به عنوان یک زن، نه من و نه دیگر خانم‌های یونانی این گروه، هیچ‌جا احساس ناراحتی یا ناامنی نکردیم. هیچ‌جا احساس نکردیم که ما را به چشم خارجی می‌بینند. مردم ایران بسیار مهربان هستند؛ حتی جایی که موبایل‌های ما آنتن نمی‌داد، شخصی گوشی موبایلش را برای استفاده به ما داد. برخی از خانم های شرکت‌کننده شاید به نوع پوشش خود خیلی دقت نمی‌کردند، اما هیچ‌جا کسی تذکری به ما یا دیگر افراد نداد. در کل، این سفری است که می‌خواهم آن را تکرار کنم. دلم می‌خواهد به یزد بروم و از جاهای دیگر ایران بازدید کنم. این سفری است که به هر شخص علاقه‌مندی توصیه می‌کنم."

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved