-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/14 - 07:08
  • 118
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
۱۷ شهریورماه؛

سومین دارالقرآن مرکزی رسالات الله در آفریقای جنوبی افتتاح می‌شود

سومین دارالقرآن مرکزی رسالات الله با عنوان «دارالقرآن حکمت» با همکاری مشترک مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، ۱۷ شهریورماه در شهر پورتوریا افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی‌نیشابوری، رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ در این رابطه، گفت: در راستای توسعه دیپلماسی قرآنی و در ادامه حمایت‌های مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از احیاء و گسترش دارالقرآن‌ها در سراسر جهان و ایجاد ارتباطات وسیع و هم افزا میان مسلمانان حول محور قرآن کریم، دارالقرآنی در آفریقای جنوبی راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: رصد و شناخت دقیق ظرفیت‌های قرآنی کشورهای هدف، حمایت‌های هدفمند و ارتقای فعالیت‌های مستمر و اثربخش قرآنی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و اعتمادآفرینی و جلب مشارکت نخبگان و فعالان قرآنی در راهبری و اجرای فعالیت‌های قرآنی از اهداف کلی طرح حمایت از دارالقرآن‌ها در خارج از کشور است.
رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ نیز، استفاده از ظرفیت قرآن کریم به عنوان عامل اصلی وحدت امت اسلامی، کادرسازی قرآنی و تربیت نیروی عالم و قرآنی جهت تسهیل ارتباطات قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی را از دیگر اهداف این مرکز برای راه‌اندازی دارالقرآن‌ها برشمرد.
حجت‌الاسلام حسینی‌نیشابوری تصریح کرد: برنامه‌های دارالقرآن حکمت در کشور آفریقای جنوبی، در دو مرحله انجام خواهد پذیرفت: گام اول از طریق  برگزاری دوره‌های آموزش روخوانی و تجوید قرآن کریم، دوره‌های آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن و دوره‌های تربیت دینی با تکیه بر معارف قرآنی در سه سطح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و در گام دوم، بحث‌های عمیق تر و کاربردی تر قرآنی.
وی افزود: به منظور اجرایی‌سازی فاز دوم طرح جامع قرآنی رسالات الله مبنی بر شبکه‌سازی دارالقرآن‌های خارج از کشور و توسعه فعالیت‌های مستمر و اثربخش قرآنی در عرصه بین‌الملل، سومین دارالقرآن مرکزی رسالات الله با عنوان «دارالقرآن حکمت» روز شنبه ۱۷ شهریورماه با همکاری مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی افتتاح خواهد شد.
رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ خاطرنشان کرد: در این مراسم علاوه بر بنده، آیت‌الله محمدی عراقی، آیت‌الله مبلغی و پروفسور امینا، از اندیشمندان و کارشناسان دینی به دو صورت حضوری و مجازی سخنرانی می‌کنند. 
انتهای پیام 
. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved