-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/10 - 08:19
  • 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سفر اساتید و زبان‌آموزان مدارس بنگلادش و تایلند به مشهد

گروه 5 نفره شامل اساتید و زبان‌آموزان مدارس بنگلادش و تایلند شرکت کننده در دوره دانش افزایی بنیاد سعدی به مشهد سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به مکاتبه بنیاد سعدی و اداره‌کل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موافقت معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان، گروه 5 نفره شامل اساتید و زبان‌آموزان مدارس بنگلادش و تایلند شرکت کننده در دوره دانش افزایی بنیاد سعدی وارد مشهد مقدس شدند.

این گروه پس از استقبال در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی منتقل و در واحدهای اقامتی این نمایندگی مستقر شدند.

در نخستین روز از برنامه سفر این هیأت فرهنگی به مشهد، زیارت و بازدید از اماکن فرهنگی و متبرکه حرم مطهر امام رضا علیه السلام برنامه ریزی شده بود. اشتیاق اعضای گروه برای حضور در حرم مطهر و زیارت امام مهربانی‌ها، وصف ناپذیر بود.

در ادامه، گروه از نمایشگاه رواق خدمت آستان قدس رضوی بازدید کردند. در این نمایشگاه، علاوه بر ارائه محتوای مربوط به تاریخچه حرم امام رضا(ع) و شکل‌گیری آستان قدس رضوی، گزارش‌هایی متفاوت، متنوع و مصور از اقدامات و خدمات این آستان مقدس ارائه شده بود.

زائران و مجاوران می‌توانند در بازدید از این نمایشگاه با حوزه‌های مختلف خدمت خادمان، خادمیاران، بنیادها و سازمان‌های ذیل آستان قدس رضوی در عرصه‌های میزبانی از زائران، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آشنا شوند.

پس از آن با حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالفقاری، مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی دیدار کردند.

در این دیدار، مولانا احسن الهادی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی باقری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد، حسینی، رئیس اداره شبه قاره اداره‌کل آسیا و اقیانوسیه و اورعی‌کریمی، کارشناس نمایندگی حضور داشتند.

موضوعاتی چون زبان فارسی در بنگلادش و وضعیت آن در مدارس دینی، استفاده از ادعیه اهل بیت(ع) و ادعیه فارسی در خطبه‌های نماز جمعه و تبلیغات دینی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه، اعضای گروه از نمایشگاه و فروشگاه‌های عفاف و حجاب برای خرید محصولات تولید کشورمان در حوزه حجاب بازدید کردند.

بازدید از موزه مرکزی حرم مطهر، حضور در شهر تاریخی توس، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، موزه توس، بقعه هارونیه و یادمان امام محمد غزالی و حضور بر مزار اخوان ثالت و استاد محمدرضا شجریان پایان بخش برنامه های سفر گروه بود.

انتهای پیام

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved