-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/06 - 10:29
  • 158
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سفیر ایران در کنیا:

برای تقویت روابط دانشگاهی ایران و کنیا تلاش خواهیم کرد

غلام‌پور در دیدار مسئولان آموزشی وزارت آموزش کنیا با اشاره به روابط دوجانبه ایران و کنیا گفت: جمهوری اسلامی ایران و کنیا روابط بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی دارند و ما در تلاش هستیم تا این روابط را بسط دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلام‌پور، سفیر و قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا با کیپ سانگ، معاون آموزش‌های ابتدایی و متوسطه و خانم بیتریس موگاندا اینیانگالا، معاون آموزش عالی وزارت آموزش کنیا دیدار کردند .

غلام‌پور با اشاره به روابط دوجانبه ایران و کنیا بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و کنیا روابط بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی دارند و ما در تلاش هستیم تا این روابط را بسط دهیم.

سفیر کشورمان افزود: دانشگاه‌های ایران در موقعیت بسیار خوبی به لحاظ علمی قرار دارند و ما علاقه‌مند هستیم تا این مراودات را  بالاخص در مورد تبادلات دانشگاهی و اساتید دو کشور و نیز اعطای دوره‌های مطالعاتی بیش از پیش کنیم.

وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای اعطای بورس تحصیلی به افراد معرفی شده از سوی وزارتخانه آموزش کنیا اعلام کرد.

پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در کنیا با تشریح مختصر روابط دوجانبه در حوزه‌های فرهنگی و علمی، ایران را یک کشور تمدنی نامید که روابط آن با کنیا هم در همان سطح باید تعریف شود.

وی گفت: ایرانیان بیش از 700 سال پیش به سواحل شرق آفریقا آمدند و حتی دولت شهرهای شیرازی را  به مدت 200 سال در آن مناطق مستقر کردند و در هیچ کتب تاریخی نقطه منفی و کوری از آنها ثبت و ضبط نشده است.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: همان روابط حسنه در حال حاضر هم در بین دو کشور اعمال می‌شود که این امر جای خوشبختی دارد تا هرچه بیشتر بر روی مسائل فرهنگی و علمی بین دو کشور تمرکز کنیم .

پورمرجان پیشنهاد برگزاری مسابقه ایرانشناسی در 20 مدرسه منتخب نایروبی، کیسومو و مومباسا را داد و گفت: این مسابقه در مورد شناخت ایران خواهد بود و به 5 نفر از برندگان مسابقه جوائزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد .

وی با اعلام آمادگی برای اعطای بورس تحصیلی در رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و یا سایر رشته‌های علمی در دانشگاه‌های ایران، اظهار داشت: رایزنی فرهنگی ایران آماده همکاری برای تدریس زبان فارسی در یکی از دبیرستان‌های نایروبی است.

باللو کیپ سانگ، معاون وزیر در آموزش‌های ابتدایی و متوسطه هم از پبشنهادات ارائه شده استقبال کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک و بعد از اعلام معیارهای دانشگاه‌های ایران برای بورس‌های تحصیلی، می‌توانیم چند نفر را برای رشته‌های مختلف معرفی کنیم.

معرفی جایزه جهانی کتاب سال در دو موضوع "مطالعات اسلامی" و "مطالعات ایرانشناسی"، معرفی جایزه امام خمینی(ره)، اعلام آمادگی برای تبادل گروه‌های دانش آموزی برای شناخت همدیگر و آشنایی با ظرفیت‌های همکاری در این زمینه، تهیه و امضای یادداشت تفاهم علمی و آموزشی بین ایران و کنیا از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved